L’IMD, una eina clau d’avaluació i millora contínua

Repte Com podem mesurar el grau de maduresa digital d’un ens i d’un territori perquè quasevol administració pugui accelerar la seva transformació per aconseguir millorar la vida de les persones? Problemàtica  La transformació digital d’un ens és un procés complex que requereix una avaluació constant dels avenços realitzats. Ara bé, desenvolupar un instrument que permeti mesurar […]

Millorar l’experiència dels serveis digitals de l’Administració

Repte Com podem crear serveis digitals fàcils i comprensibles d’utilitzar per a tothom i ser-ne un referent del sector públic? Problemàtica  L’AOC ofereix nombrosos serveis que arriben tant a ciutadans i empreses, com a administracions públiques. Sovint ens trobem, però que aquests han estat creats en moments diferents, per necessitats diferents i amb prioritats diferents, que sovint no […]

Transparència en l’ús d’algorismes d’intel·ligència artificial

Repte Com garantir l’ús responsable, segur i just dels algorismes d’intel·ligència artificial que apliquem als serveis d’administració digital i aconseguir la confiança dels usuaris Problemàtica i context actual La intel·ligència artificial (IA) ha esdevingut part integrant de la nostra vida quotidiana. Els governs la fan servir per millorar l’accessibilitat i l’experiència dels serveis públics, optimitzar […]

Metodologia AOC per innovar en serveis públics digitals

Repte Com podem formalitzar el procés d’innovació sense caure en la burocratització ni perdre la capacitat d’idear i desenvolupar nous serveis públics digitals que aportin solucions inèdites amb un alt valor per a la societat. Problemàtica actual A l’entorn VUCA (acrònim en anglès de volatilitat, incertesa, complexitat i ambigüitat) en el qual ens veiem immersos, […]

Catàleg de recursos d’innovació pública

Repte Aprendre a innovar en serveis públics digitals. Quines metodologies, tècniques i dinàmiques són les més adequades per fer innovació pública? Problemàtica actual Les webs de les administracions públiques ofereixen, a dia d’avui, llargues llistes de tràmits electrònics, cadascun dels quals és una seqüència de passos exigits pel procediment administratiu que el ciutadà ha de […]

Satisfacció en l’ús dels serveis públics digitals

Repte Com podem mesurar amb rigor la satisfacció de la ciutadania en l’ús dels serveis públics digitals. Problemàtica Des del Consorci AOC impulsem l’elaboració d’indicadors que permetin als responsables polítics i directius públics conèixer el retorn social de les iniciatives d’administració digital i govern obert, i així avaluar de forma sistemàtica i rigorosa la seva […]

Estalvi econòmic per l’ús de l’administració digital

Repte Com podem avaluar amb rigor l’estalvi econòmic i de temps que comporta la implantació i ús de l’administració digital? Problemàtica El Consorci AOC impulsa l’elaboració d’indicadors que permetin avaluar de forma sistemàtica i rigorosa l’efectivitat i l’eficiència de les iniciatives d’administració digital i govern obert que es duen a terme. Amb aquests indicadors els […]