e-TRAM

Tràmits electrònics adreçats als ciutadans per a estalviar-los temps i diners

L’e-TRAM és el mòdul de gestió municipal de sol·licituds i tràmits per Internet integrat a la plataforma del Consorci AOC. L’accés a l’e-TRAM es fa des del web de l’ajuntament.

L’e-TRAM fa possible que els ciutadans des de qualsevol lloc i en qualsevol moment puguin:

  • Accedir a la informació necessària sobre tràmits locals
  • Iniciar i formalitzar qualsevol sol·licitud
  • Consultar l’estat i el contingut del seus tràmits

L’e-TRAC és el mòdul de gestió especialment pensat per als consells comarcals. Inclou una vintena de tràmits i cada consell comarcal pot seleccionar els que més l’interessen per a poder autogestionar l’oferta de serveis que donarà  als ciutadans.

La nova versió de l’e-TRAM amb novetats en disseny i millores d’usabilitat en l’entorn ciutadà ja s’ha implantat en el mapa de tramitació català.

Pel que fa la gestió, els ens que s’han migrat a la nova versió han rebut un correu amb la informació i aspectes a considerar per tal d’actualitzar la informació de la seva seu electrònica. Això permet, alhora, fer la revisió del contingut de la Seu, així com incrementar el número de tràmits publicats i difusió dels mateixos si l’ens ho considera oportú.

Si observeu que al vostre web no apareixen els nous tràmits possiblement sigui perquè esteu utilitzant una pàgina pròpia de descripció diferent al catàleg que ofereix e-TRAM per defecte.

En aquest cas us caldrà entrar a e-TRAM (catàleg general) i copiar la descripció i/o enllaços dels formularis i adequar el vostre web /seu electrònica.

Per aquest tema o altres associats al funcionament de l’e-TRAM, al Portal de suport del servei disposeu de més informació.

Si voleu consultar els canvis podeu anar a demostració del nou eTRAM.

Recordeu que cal tenir instal·lades les claus públiques del certificat emprat al navegador. Si utilitzeu idCAT podeu consultar com fer-ho al següent enllaç.

Pels altres prestadors diferents a l’idCAT cal anar a les respectives web.

A qui va adreçat

A tots els ens locals de Catalunya. Actualment hi ha 991  ens donats d’alta a l’e-TRAM, entre els quals hi ha: 902 ajuntaments, 14 EMD, 41 consells comarcals i una diputació.

Utilitats

D’inici, l’e-TRAM inclou uns seixanta tràmits. Cada ajuntament pot seleccionar els tràmits que més l’interessen per poder autogestionar l’oferta de serveis que donarà al ciutadans.
L’e-TRAM permet als ajuntaments:

  • Oferir un servei de valor afegit per al ciutadà a un cost molt econòmic i sense necessitat de fer cap inversió en equipaments i programari.
  • Aprofitar la infraestructura de la plataforma del Consorci AOC i intercanviar informació amb altres administracions
  • Personalitzar la seva oferta de serveis i els requeriments de cada tràmit.
  • Iniciar qualsevol sol·licitud en nom del ciutadà i autogestionar tot el cicle de procediment

Clients destacats i contacte

Arguments de venda

  • Econòmics: solució sense cost per a l’administració local
  • D’eficàcia: canal de comunicació més àgil i 24×7  ciutadà
  • D’eficiència: Fomenta la digitalització en origen i la relació electrònica amb el ciutadà
  • Jurídics: Garanteix l compliment de la Llei 11/2007 en els aspectes de tramitació
  • De qualitat en la prestació de serveis públics: fomenta disposar d’un catàleg de tràmits comú, cartes de servei i aproximació al ciutadà (en qualsevol moment i des de qualsevol lloc), així com optimització del seu temps.

Bones pràctiques

a)     FOMENTAR LA DISPOSICIÓ D’UN ORDINADOR A L’OAC PRESENCIAL DE L’AJUNTAMENT

El ciutadà que es persona a l’OAC ha de ser incentivat a transformar l’antic hàbit de presentar una instància en paper, al nou hàbit de presentar-ho telemàticament, i que això es faci amb el suport i dedicació dels treballadors de l’OAC. És un bon moment per a presentar l’e-TRAM i acompanyar la ciutadà en la seva primera sol·licitud. Si esdevé factible es pot fomentar també l’Idcat.

Exemples:

  • Ajuntament de Sant Quirze de Safaja
  • Ajuntament del Bruc

b)    FOMENTAR L’ÚS DEL TRÀMIT DE QUEIXES I SUGGERIMENTS

L’e-TRAM disposa del tràmit de queixes i suggeriments, que pot ser molt  efectiu  per a canalitzar totes les  incidències municipals. Per a que aquesta gestió sigui reeixida  és molt interessant generar hàbits al ciutadà perquè canalitzi per aquests canal qualsevol incidència, sobretot quan se l’atenen presencialment, o per telèfon.

Evidentment aquest tràmit no hauria d’estar amb certificat digital per a disposar d’un ús elevat del mateix.

Exemples:

  • Ajuntament de Castellar del Vallès
  • Ajuntament de Palau-Solità i Plegamans

c)     POTENCIAR UNA A DIFUSIÓ MÉS PROACTIVA

Aprofitar el qualsevol canal de comunicació  de l’ajuntament cap al ciutadà  per aprofitar i fer difusió del servei. Es proposa donar visibilitat al web, i explicar a la revista municipal, Facebook, twitter, etc. de l’Ajuntament dels diferents avantatges que l’ús de l’e-TRAM pot generar al ciutadà, indicant  les noves possibilitats que el ciutadà té per a relacionar-se electrònicament amb l’ajuntament, fent ressò dels seus beneficis.

Exemples:

  • Ajuntament de Tavèrnoles
  • Ajuntament de Sant Quirze Safaja

Cost del servei

Aquest servei no comporta cap despesa econòmica per a l’ens beneficiari.

Presentació de l’e-TRAM

Proveïdors integrats

Consulteu la taula de proveïdors integrats amb el e-TRAM al Portal de suport.

Full de ruta 2017

  • Finalitzar els treballs de millora de rendiment de la plataforma e-TRAM tant a nivell ciutadà com de treballador públic
  • Desplegament del VÀLid a la totalitat dels ens usuaris d’e-TRAM
  • Fomentar amb els proveïdors la integració e-TRAM amb seguiments d’expedients
  • Disposar d’un curs de Formació Virtual per a treballadors públics
  • Desplegar un portal de suport ciutadà e-TRAM
  • Avançar en un nou formulari electrònic de la sol·licitud (alta/modificacions)
  • Finalitzar el desplegament de nous tràmits FUE Local, i adaptació progressiva dels existents a la llei 39/2015
  • Desplegament a e-TRAM de google “Tag Manager” per anàlisi mètrica
  • Integració amb DESA’L via MUX càrrega
  • Planificar els treballs per a millorar e-TRAM cap a una versió responsive, amb autogestió de les fitxes i integració usuaris a EACAT

Per a sol·licitar aquests serveis, cal emplenar el formulari d’alta corresponent i lliurar-lo, juntament amb l’escut municipal, al Consorci AOC a través d’EACAT, en concret a l’apartat “Tràmits”, prestador “Consorci AOC”, tràmit “Sol·licitud Serveis AOC”:

Nota: s’ha inclòs al catàleg base els 3 tràmits associats a la Llei 16/2015, de 21 de juliol, de simplificació de l’activitat administrativa de l’Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d’impuls de l’activitat econòmica. Per a més informació podeu consultar el web del servei FUE Local.

Termini d’alta del servei

Un cop rebuda la documentació correcta, el Consorci AOC posarà a disposició dels sol·licitants els enllaços de preproducció en 15 dies i, un cop validats aquests per l’ens, els enllaços definitius en 15 dies més. El Consorci AOC lliurarà aquests enllaços a la “persona de contacte principal” especificada al formulari d’alta del servei.

El Consorci AOC es compromet a donar d’alta aquest servei en el termini de quinze dies hàbils en el 90% dels casos.

Per a qualsevol dubte o aclariment sobre el servei, consulteu el Portal de Suport d’e-TRAM.

Per obtenir formació sobre el servei, inscriviu-vos a la propera edició del Taller pràctic d’e-TRAM.

Als municipis petits els serveis AOC els faciliten molt la seva feina

Els ajuntaments de municipis amb pocs habitants com per exemple Preixens, troben en els serveis de l’AOC la gratuïtat i la comoditat necessàries per dur a terme el seu dia a dia

Joan Eroles
Ajuntament de Peixens

+ de 900 ajuntaments

fan servir e-TRAM

+ de 40.000 tràmits ciutadans

realitzats anualment

Preparats per fer el pas?

El vostre ens pot estar beneficiar-se dels avantatges d'aquest servei en menys de 15 dies des de l'enviament de la vostra sol·licitud

Connectem

La selecció de l'actualitat d'Administració Oberta a la vostra safata.

  • Aquest camp només és per validació i no s'ha de modificar.
Fet amb tecnologia digital de DeMomentSomTres