- Congrés Govern Digital
“L’administració parla clar?”: Una de les taules rodones més destacades del CGD 2025
En un moment en què la relació entre ciutadania i administració pública passa per una transformació digital i un canvi de paradigma en la comunicació, la taula rodona “L’administració parla clar?”, celebrada el 12 de març en el marc del Congrés de Govern Digital (CGD) 2025, es va consolidar com una de les sessions més rellevants. Amb una gran participació i debat enriquidor a l’Auditori del Centre de Convencions Internacional de Barcelona (CCIB), la sessió va posar sobre la taula la necessitat de fer que la comunicació administrativa sigui més clara, accessible i comprensible per a tothom.
Moderada per Ester Manzano, directora general de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana de la Generalitat de Catalunya, la sessió va comptar amb experts de diversos àmbits que van compartir experiències i bones pràctiques en la millora de la comunicació institucional. Esther Peña, subdirectora general d’Atenció Ciutadana de la Generalitat de Catalunya, va destacar les estratègies adoptades per facilitar la interacció de la ciutadania amb els serveis públics.
Per la seva banda, Estrella Montolio, catedràtica de Lingüística Hispànica de la Universitat de Barcelona i directora de la Càtedra UB-DIBA per a una comunicació clara a l’Administració, va aportar una visió acadèmica sobre com es poden simplificar els missatges institucionals per evitar tecnicismes i fer-los més comprensibles.
El debat també va comptar amb la participació de Ferran Farriol, cap de Servei de Govern Obert de l’Administració Oberta de Catalunya (AOC), qui va exposar com la transparència i l’accés a la informació són elements clau per enfortir la confiança ciutadana. Laura Pasquin, responsable de Tramitació Electrònica i Processos de l’Ajuntament de Barcelona, va explicar com l’Ajuntament està treballant per optimitzar els seus processos i garantir que la ciutadania rebi informació clara i útil en la gestió de tràmits i serveis.
Aquesta sessió va evidenciar que la claredat en la comunicació administrativa no és només una qüestió de llenguatge, sinó també d’estratègia i d’ús d’eines adequades per garantir una relació més estreta i eficaç amb la ciutadania. A través d’exemples concrets, es va posar de manifest que moltes administracions ja estan fent passos endavant per simplificar la seva comunicació i fer-la més propera.
Teniu disponibles les fotografies de la sessió i la presentació de la sessió.