- Congrés Govern Digital
“L’administració parla clar?”: Una de les taules rodones més destacades del CGD 2025
La ciutadania demanda serveis més accessibles, eficients i alineats amb les seves necessitats específiques. La sessió “Avançant (a poc a poc) en els serveis proactius i personalitzats” es va consolidar com una de les més ben valorades pels assistents del Congrés de Govern Digital (CGD). Celebrada el passat 12 de març al Centre de Convencions Internacional de Barcelona (CCIB) sota els eixos Administració eficient, Drets digitals i capacitació, aquesta sessió va posar sobre la taula els reptes i oportunitats per a la implementació de serveis personalitzats dins del marc normatiu actual.
Ruth Molina, cap de suport i assessorament jurídic a l’Administració digital de la Generalitat de Catalunya; Marta Gutiérrez, cap del Servei de Processos de l’Ajuntament de Terrassa; i Lídia Muñoz, cap de servei de serveis proactius i personalitzats de l’Administració Oberta de Catalunya (AOC), van compartir les seves experiències i perspectives sobre el futur d’aquest model de relació amb la ciutadania.
La sessió va abordar com el marc normatiu actual permet una actuació proactiva de l’Administració, així com els límits que cal considerar en termes de protecció de dades i drets digitals. També es va debatre sobre la necessitat d’adaptar la regulació a les noves formes de relació amb la ciutadania per garantir un accés més fàcil i directe als serveis públics.
Les ponents van compartir exemples concrets d’administracions que ja estan aplicant serveis personalitzats amb èxit, destacant com aquestes iniciatives poden millorar la qualitat de vida de la ciutadania i optimitzar els recursos públics.
Amb una gran acollida entre els assistents, aquesta sessió reafirma la importància de continuar avançant cap a una Administració més proactiva, eficient i orientada a les necessitats de la societat.
Teniu disponibles les fotografies de la sessió.