- Administració oberta
- Innovació
La visió de l’AOC de solucions comunes d’IA per al món local, a les jornades GrausTIC
En el marc del projecte Local.IA, la Diputació de Barcelona ha recollit les opinions de treballadors públics de les administracions per avaluar el valor que la intel·ligència artificial (IA) pot aportar per diferents tasques repetitives. Per regla general, els treballadors i treballadores de l’administració veuen una oportunitat en la IA per reduir tasques repetitives, però necessiten formació i instruccions clares per part de les seves administracions per a desplegar la IA amb responsabilitat en l’exercici de les seves funcions.
En l’enquesta, es van proposar set àmbits en els quals es poden agrupar aquestes tasques:
Tot i que les persones enquestades valoren que la IA generativa pot impactar positivament en tots els àmbits, en destaquen tres que concentren les millors valoracions: l’àmbit de la contractació, l’atenció ciutadana i la tramitació administrativa generalista.
Tot seguit, per a cada àmbit es destaquen el tipus de tasques que les persones usuàries han trobat més interessants per aplicar IA:
Contractació:
Atenció ciutadana:
Gestió administrativa en general:
Subvencions:
Gestió pressupostària:
Recursos humans:
Intervenció i control de la legalitat:
El 73 % de les persones enquestades afirma haver utilitzat en els darrers mesos la IA per a desenvolupar o recolzar la seva feina. En canvi, un 45% ho està fent sense haver realitzat en el darrer any cap formació sobre eines i ús responsable de la IA. A Local.iA podreu trobar un itinerari de formació en matèria d’IA aplicat a l’administració pública.
Només el 8% de les persones enquestades treballa en organitzacions que tenen un pla o instruccions clares sobre l’ús que poden fer els treballadors públics de la IA en el seu lloc de treball.