- Congrés Govern Digital
“L’administració parla clar?”: Una de les taules rodones més destacades del CGD 2025
La sessió “Com els avatars milloren l’accessibilitat, ajuden a reduir la bretxa digital i la barrera idiomàtica” es va consolidar com una de les més destacades del Congrés de Govern Digital (CGD), ja què va captar l’interès dels assistents per la seva aposta per la inclusió i l’accessibilitat a través de la intel·ligència artificial.
Celebrada el passat 13 de març al Centre de Convencions Internacional de Barcelona (CCIB), aquesta ponència, inclosa dins dels eixos del CGD Drets digitals i capacitació i Serveis centrats en les persones, va posar en relleu com les administracions poden aprofitar la tecnologia per fer que els serveis públics siguin més accessibles i eficients especialment per a persones que tenen dificultats amb les eines digitals o barreres idiomàtiques i necessiten solucions adaptades a les seves necessitats.
L’Espai Mataró Connecta ha estat un exemple d’aquesta transformació gràcies a la implementació d’avatars interactius en terminals d’autoservei que faciliten l’accés als tràmits administratius. Diego Belmonte, cap de Servei de l’Espai Mataró Connecta de l’Ajuntament de Mataró i Xavier Giralt, CEO i fundador d’Ubintia, van parlar sobre com adaptar els serveis a les persones a les quals la tecnologia els representa una barrera mitjançant aquestes eines.
Els ponents van exposar com aquesta tecnologia permet millorar la usabilitat i l’experiència de l’usuari a partir d’intel·ligència artificial (IA) generativa, alhora que els avatars virtuals ofereixen assistència personalitzada que redueix la bretxa digital i lingüística i fomenta l’autocapacitació en la realització de tràmits administratius.
Institucions com la Generalitat de Catalunya han desenvolupat projectes com l’assistent virtual de tràmits de Gencat, que ajuda els ciutadans a trobar informació i gestionar documentació sense necessitat d’interacció humana directa.
Aquesta sessió, que va comptar amb el patrocini d’Ubintia, reafirma la importància de continuar avançant en la inclusió digital i en la millora de l’experiència ciutadana demostrant que la tecnologia pot ser una eina clau per a una administració més accessible àgil i eficient.
Teniu disponibles les fotografies de la sessió i la presentació de la sessió.