- Administració oberta
- Congrés Govern Digital
Disponibles el vídeos, les fotos i les presentacions del Congrés Govern Digital 2025
L’AOC fa més de 9 anys que realitza enquestes de satisfacció a les persones usuàries dels seus serveis per recollir-ne la valoració, detectar els punts forts dels serveis i les àrees de millora. Durant aquest període hem recopilat més de 2 milions d’enquestes i de 500.000 comentaris.
Només el 2024 s’han recollit 237.742 enquestes, amb 51.573 comentaris qualitatius que s’han hagut d’analitzar, resumir i estructurar. Des de fa 5 mesos, hem incorporat la intel·ligència artificial generativa (IA) agilitzar aquesta tasca. Fins ara, que es feia manualment, i només d’un mostreig dels comentaris perquè no disposem de recursos per analitzar-los tots. Aproximadament, trigàvem 1 minut per cada 5 comentaris: això implica que si analitzéssim tots els comentaris (4300 de mitjana), hauríem dedicat més de 14 hores al mes.
L’ús de la IA generativa suposa un avanç important en eficiència: ens permet analitzar tots els comentaris i de forma mensual. Alhora, genera uns resums executius que contenen el coneixement clau (insights) per conèixer què és el que aporta més valor als usuaris i què hem de corregir o millorar. D’aquesta forma, és una eina important per aplicar l’estratègia de serveis centrats a les persones i la millora contínua dels serveis AOC.
El procés i els resultats de l’algorisme implantat són els següents:
Aquestes capacitats permeten a l’AOC entendre millor les opinions de les persones usuàries i prendre decisions informades per millorar els seus productes i serveis, de manera àgil i ràpida.