Com ajudar la ciutadania per fer ús de l’idCAT Mòbil

L’idCAT Mòbil és el sistema d’identificació i signatura basat en el lliurament d’un codi d’un sol ús enviat al telèfon mòbil. Té molts avantatges:

  • Permet identificar-se des de qualsevol mòbil, tauleta o ordinador
  • No cal recordar cap contrasenya ni PIN
  • No requereix la instal·lació de cap tipus de programari
  • És un sistema segur i no caduca pel transcurs del temps
  • És un servei gratuït.

I a més a més, donar-se d’alta és molt ràpid i senzill. En menys d’un minut es pot obtenir l’idCAT Mòbil des del web www.idcatmobil.cat.

Si us demana ajuda un ciutadà que ja està donat d’alta a idCAT Mòbil però li apareix error quan intenta utilitzar-lo, a continuació trobareu els motius d’error més freqüents i com es  poden resoldre:

  1. No es rep l’SMS. Si després d’indicar les dades apareix en pantalla que es rebrà un missatge de text, però no es rep passats uns minuts:
    • Consulteu la nostra plana web d’Estat de Serveis per comprovar si hi ha una incidència general que afecta la recepció dels SMS.
    • Reviseu que no tingui bloquejats els SMS d’alguns emissors o que el mòbil no disposi d’algun programari de bloqueig de SPAM telefònic.
    • Afegiu el mòbil 600 12 47 12 a la llista de contactes i que ho torni a provar.
    • Que el ciutadà contacti amb la seva operadora de telefonia per tal de verificar que no s’estiguin blocant l’entrada d’SMS del telèfon mòbil 600 12 47 12.
  2. Hi ha un problema amb el document identificatiu i/o el número de telèfon. Reviseu que el document identificatiu i el número de telèfon que s’ha indicat estiguin associats. Si per exemple, s’ha canviat de número de telèfon mòbil o el té associat un familiar caldrà modificar les dades de l’idCAT Mòbil.
  3. El número de mòbil ha de ser un valor numèric. Reviseu que no hi hagi espais en blanc davant o darrera del número de mòbil.

Aquesta informació es troba recollida a la FAQ Motius d’error durant l’ús de l’idCAT Mòbil.

X