Promovem els serveis d’administració digital amb bàners informatius a la seu, portal de transparència i nou e-TRAM

Des de l’AOC treballem per fomentar la transformació digital de les administracions catalanes, i dins d’aquest context la ciutadania també juga un rol molt important, de manera que des de l’AOC volem ajudar a la ciutadania a que conegui els serveis que té a la seva disposició per a fer-li més fàcil aquesta interacció digital amb les administracions.

Durant les eleccions al Parlament de Catalunya del passat 14 de febrer ja vam fer una primera aproximació quan vam incorporar un bàner al servei d’identificació Valid per fomentar la sol·licitud del vot per correu mitjançant idcatMobil.

Bàner que promocionava el vot per correu

Aquest primer bàner va estar disponible al web del Valid durant 90 dies i durant aquest temps hi va haver més de 7M de visites al portal d’identificació. No disposem de dades directes però segur que va ajudar a fomentar el vot per correu que va arribar a una xifra de rècord de 284.706 sol·licituds, el 5,30 % del cens total català.

Després d’aquesta primera experiència ara hem iniciat una segona campanya basada en la publicació d’un bàner que fomenta “El meu espai”, amb enllaç a la carpeta ciutadana interadministrativa, a la capçalera dels portals de seu electrònica i transparència, i també al nou e-TRAM (2.0) que estem desplegant al territori.

Imatge del nou bàner promocional al portal de tramitació e-TRAM del Consell Comarcal del Pla d’Urgell:

De moment hem iniciat les proves amb 6 ens que ja disposen del bàner actiu: concretament els ajuntaments de Riells i Viabrea, Sant Celoni i Sant Just Desvern, els consells comarcals de l’Alt Empordà i del Pla d’Urgell, així com el propi Consorci AOC. Però després d’un curt període de proves ampliarem la publicació del baner a la totalitat del ens que disposen del servei de carpeta ciutadana “El meu espai”.

Com funciona

En el moment en que acabi el període de proves l’activació del bàner es farà de manera automàtica per part de l’AOC als portals de seu i transparència d’aquells ens que disposin de “el meu espai”. També als nous portals de tramitació e-TRAM 2.0.

Ara bé, si l’ens no vol disposar del bàner actiu, qualsevol usuari editor dels serveis de govern obert i des del menú de gestió (personalització de transparència) podrà desactivar-lo per que no aparegui al seu portal. Pel que respecta a la ciutadania també tenen l’opció de tancar-lo (marcant “no m’interessa”), i en futures visites ja no els apareixerà.

Esperem que aquesta nova funcionalitat per promocionar serveis de transformació digital cap a la ciutadania us engresqui; anirem incorporant properament nous bàners i altres millores de visualització per aproximar més els serveis digitals a la ciutadania.