- Administració oberta
L’AOC inicia un pilot d’acompanyament inclusiu en l’entorn digital
VIA OBERTA ha estat un dels serveis AOC que més ha crescut durant 2019. En concret, aquest servei ha registrat 56 milions d’intercanvis de dades i documents entre administracions, un 43% més respecte de l’any anterior, que va ser de 39 milions de consultes. Aquest número de consultes posa de manifest que cada ciutadà ha estalviat presentar (de mitjana) 7 documents en els seus tràmits i gestions amb l’Administració. Aquest estalvi documental es tradueix en un estalvi econòmic de 256 milions d’euros només durant 2019, un 41% més respecte de 2018, que va ser de 181 milions d’euros.
VIA OBERTA és el servei de l’AOC que permet donar compliment al principi d’“una vegada i prou” (once only), és a dir, al dret dels ciutadans a no aportar documents que ja estiguin en poder de les administracions.

Dels 759 ens públics que han estat en disposició d’accedir a dades i documents d’altres administracions a través de VIA OBERTA, 600 són ajuntaments però l’ens que destaca com a principal consumidor és la Generalitat de Catalunya, amb prop de 25 milions de consultes, seguida de l’Institut Municipal de Serveis Socials de Barcelona, amb 15’5 milions de consultes i l’Ajuntament de Barcelona, que ha realitzat 6’7 milions de consultes.
Els serveis més consultats han estat “Renda” i “Deutes amb la Seguretat Social i situació d’alta”. Pel que fa a les finalitats de consulta, cal destacar que el 40% de les consultes han estat relacionades amb “Ajuts, subvencions i beques”.