- Administració oberta
- Innovació
La visió de l’AOC de solucions comunes d’IA per al món local, a les jornades GrausTIC
El 2024 el Govern del Regne Unit, a través del Government Digital Service (GDS), va dur a terme un ambiciós experiment amb Microsoft 365 Copilot. Aquesta prova, que ha comptat amb la participació de 20.000 empleats públics de diverses organitzacions governamentals, tenia com a objectiu avaluar l’impacte de les eines d’IA en la productivitat i la satisfacció laboral.
Estalvi de temps i millora de la productivitat
Els resultats són clars: els participants en l’experiment van estalviar una mitjana de 26 minuts al dia gràcies a l’ús de M365 Copilot. Això es tradueix en un potencial d’estalvi de 13 dies laborables a l’any per usuari. Més del 70% dels usuaris van confirmar que Copilot va reduir el temps dedicat a tasques rutinàries i a la cerca d’informació, cosa que els permet enfocar-se en activitats més estratègiques.
La satisfacció dels usuaris ha estat aclaparadora, amb un 82% dels participants que no voldrien tornar a les seves condicions de treball prèvies a Copilot. Les puntuacions de satisfacció i recomanació van ser de 7.7 i 8.2 sobre 10, respectivament.
Usos i beneficis clau
Copilot es va utilitzar principalment en aplicacions de comunicació com Teams (71% d’adopció màxima) i Outlook (amb un 33% d’ús diari). També es va fer un ús significatiu a Word (25% d’ús diari) per a la creació de continguts. Els principals beneficis reportats inclouen la millora de la productivitat i la reducció del temps en tasques mundanes, especialment en l’elaboració de documents.
A més, s’ha observat un impacte positiu en usuaris amb necessitats d’accessibilitat, com la dislèxia o la dispràxia, que han trobat en Copilot una eina de gran ajuda per millorar la seva comunicació escrita i eficiència.
Reptes i consideracions
Malgrat els beneficis, l’experiment també va posar de manifest alguns reptes. Alguns usuaris van expressar preocupacions sobre la seguretat i la gestió de dades sensibles, així com limitacions en el maneig de tasques complexes o amb molts matisos. La necessitat de la supervisió humana es va subratllar constantment, ja que l’eina és assistencial i requereix judici crític. També es va destacar la importància d’una bona gestió del canvi i programes de formació per maximitzar els beneficis de l’eina.
En resum, l’experiment del govern britànic ha demostrat el gran potencial de la IA generativa en les tasques diàries dels empleats públics i en la manera de treballar, impulsant l’eficiència i la satisfacció dels empleats, sempre amb una acurada gestió i formació.