Infoparticipa recomana publicar al pressupost un text introductori de “terminologia”

Com ja vam comunicar fa uns dies aquest primer trimestre es posen en marxa els treballs d’avaluació de les bones pràctiques en l’àmbit de la transparència comunicativa als webs de l’administració local seguint la metodologia “Infoparticipa”.

En aquest context, el portal de transparència prestat per l’AOC amb col·laboració de la Xarxa de Governs Transparents, us ajuda a donar compliment a la Llei de Transparència, però alhora és un bon instrument per a complir amb els criteris que la metodologia ”Infoparticipa” proposa.

Si en una entrada anterior vam detallar-vos les recomanacions d’”infoparticipa” d’ús dels mòduls de configuració avançada d’organització política, i d’indicadors econòmics (veure entrada de 21 de gener de 2022), ara ens centrarem donar resposta a una necessitat incorporada aquest any a la guia d’avaluació 2021 – 2022:  

  • Publicació del pressupost amb un text introductori explicant el significat dels diferents conceptes

Per a més informació i detall podeu consultar l’indicador 23 de la guia ”Infoparticipa” (enllaç a guia).

I com ho podem resoldre directament amb el portal de transparència AOC ?

Només us cal incorporar un apartat descriptiu a “l’ítem pressupost” on poder fer referència a la terminologia. Tal i com ja ha fet, per exemple Castelldefels:

Podeu veure que abans de navegar pels diferents conceptes pressupostaris (despeses per programa, Ingressos…), que simplement requereixen clicar les caixes corresponents, directament es mostra de manera ben visible una primera pantalla de “terminologia relativa la pressupost” amb descripcions adaptades a la ciutadania.

És important mencionar que per arribar a aquest resultat s’ha treballat conjuntament amb l’equip “Infoparticipa” i els ajuntaments de Castelldefels i de La Ràpita. A continuació us expliquem com tècnicament podeu arribar al mateix resultat. Veureu que és possible d’una manera ràpida i pràctica.

  • Primer cal que entreu a l’entorn d’edició del portal de transparència, i aneu a l’ítem “pressupost”.

Us caldrà indicar que NO voleu que es redirigeixi automàticament la pàgina a la primera subpàgina visible. Us mostren l’exemple de com cal fer-ho a partir del portal de La Ràpita amb la següent imatge:

  • Segon, cal que EDITEU el text de la pàgina principal, i així podreu redactar l’apartat de “Terminologia relativa al pressupost”. Per “activar” el text recordeu que el botó editar es troba a baix a l’esquerra, tal i com s’indica a la següent imatge:

Com a referència dels treballs, amb una proposta de textos ja treballats, us deixem l’enllaç a l’ítem de pressupost tant de l’Ajuntament de Castelldefels com de l’Ajuntament de La Ràpita que ja han completat el contingut de “Terminologia relativa al pressupost”. Veureu que ho han resolt d’una manera senzilla però pràctica. Amb aquest canvi es compleixen els requisits fixats per ’”Infoparticipa”, i alhora s’aporta un valor a la ciutadania que abans d’entrar al detall d’ingressos o despeses (clicant els calaixets existents), pot conèixer millor la terminologia emprada.

Esperem que l’ús d’aquesta funcionalitat, així com dels dos mòduls recomanats també des d’”Infoparticipa” siguin del vostre interès. Només recordar que des de l’AOC – XGT seguim treballant per a millorar el portal, tot actualitzant informació (nous ítems, millores als existents), buscant noves automatitzacions, o avançant noves visualitzacions atractives per a la ciutadania que us anirem comunicant per aquest canal.

X