Caducitat d’un segell electrònic: què cal tenir en compte per renovar-lo

Quan s’apropa la data de caducitat d’un segell electrònic és el moment de sol·licitar la seva renovació (concretament la renovació es pot sol·licitar durant els seixanta dies previs a la caducitat del segell).

En la sol·licitud de renovació cal omplir el camp “ús del certificat” seleccionant una de les tres opcions disponibles:

És important escollir l’opció que ens interessi en funció de l’ús que ha de tenir el segell, perquè l’ús no es podrà modificar un cop generat el certificat. A continuació expliquem en què consisteix i què implica cadascuna de les tres opcions:

  • Cedit en exclusivitat per ús dels serveis AOC: és l’opció a escollir per carregar el segell per a l’ús dels serveis AOC que requereixen segell (com ara e-TAULER o Via Oberta/AEAT). Aquesta opció implica que descarregarem i custodiarem el segell des de l’AOC i l’ens sol·licitant no en podrà fer ús per a serveis propis. El nom del segell serà Serveis Administracio Electronica.
  • Cedit en exclusivitat per ús d’eines pròpies: és una opció molt específica que només cal escollir quan l’ens utilitza el Signador Centralitzat. El segell serà descarregat i custodiat per l’AOC. El nom del segell serà de lliure elecció, i no es podrà utilitzar pels serveis AOC, només per a eines pròpies de l’ens que facin ús indirecte del Signador Centralitzat.
  • Ús directe propi: en aquest darrer cas serà l’ens sol·licitant qui descarregarà i custodiarà el segell. És l’opció que cal escollir quan el segell hagi d’estar instal·lat en les aplicacions de l’ens sol·licitant, en les que l’AOC no intervé en cap procés. Aquest tipus de segell no es podrà cedir a  l’AOC, ni per als serveis AOC, ni per a l’ús d’eines pròpies que facin la crida al Signador centralitzat.

Trobareu més informació al respecte i continguts relacionats en la FAQ sobre Com puc sol·licitar un segell electrònic de l’AOC?

X