- Administració oberta
Documental de TV3 “Desconnectats”: la inclusió digital, un dret fonamental
L’AOC va celebrar el passat 24 de novembre un taller sobre la digitalització de les sol·licituds dels ajuts de menjador escolar. En la sessió, en què van participar alguns consells comarcals i ajuntaments, es van posar en comú diferents models i bones pràctiques ja implementades arreu del territori amb l’objectiu d’elaborar un model consensuat de tramitació de les sol·licituds de confirmació dels ajuts de menjador que reculli les bones pràctiques ja implantades, incorpori les solucions digitals de l’AOC i requereixi el mínim esforç per part dels ens locals.
A partir dels resultats i conclusions del taller, continuarem treballant per ampliar l’abast de cara pròximes convocatòries.
Durant l’any 2025 l’AOC ha engegat un projecte pilot per digitalitzar el procés de sol·licitud dels ajuts individuals de menjador escolar, amb la voluntat de simplificar els tràmits i millorar l’eficiència tant per a les famílies com per a les administracions locals.
El pilot, de caràcter inicialment reduït, s’ha basat en l’estandardització del model de formulari adreçat a aquelles famílies que no han experimentat canvis en la seva situació socioeconòmica respecte a l’any anterior. Mitjançant un formulari electrònic disponible a l’e-TRAM i basat en una declaració responsable, les famílies han pogut completar el procés sense aportar documentació que l’administració ja disposa. Paral·lelament, han pogut consultar les dades de la convocatòria anterior a través de la carpeta ciutadana dels consells comarcals.
En aquesta primera edició, el pilot ha comptat amb la participació dels consells comarcals del Maresme i del Vallès Occidental, amb més d’un centenar de sol·licituds tramitades. L’AOC confia que aquest pilot pugui marcar un punt d’inflexió en la digitalització dels ajuts escolars, millorant la resposta a les famílies i reduint la càrrega de treball per l’administració.