- Registre d'entrada i sortida
Canvi d’ubicació de registres de l’any 2022 a ERES
A partir de dimecres 30/04/2025, el servei ERES 2.0 incorpora una nova funcionalitat disponible per als usuaris amb rol d’administrador del servei que potencia l’automatització de tasques repetitives i agilita la gestió del registre, minimitzant la necessitat de gestió diària de la safata “Entrades/Sortides MUX pendents AOC”, que, fins ara, era necessària per la distribució dels assentaments automàtics que es reben des dels serveis de l’AOC.
La manera d’aprofitar aquesta automatització i estalviar als usuaris de registre la tasca de revisió dels assentaments automàtics, per completar la seva classificació i distribució, és que els usuaris administradors del servei, vagin definint relacions, a partir de l’entrada dels registres automàtics provinents del servei de Registre unificat MUX, des de la nova safata “Configuracions registres MUX” que trobaran disponible a l’apartat Administració de l’ERES.
Aquestes regles es poden definir tant per les entrades com per les sortides, que arriben a l’ERES automàticament a través del MUX i permeten predeterminar, tant l’àrea o la unitat de treball a la que aniran destinats els registres per al seu tractament, com la sèrie del procediment a la han de quedar associats.
Així, per exemple, si es vol configurar que totes les entrades de factures vagin a una determinada unitat de treball existent a l’ERES i que, a més, s’associïn a una sèrie del Quadre de Classificació de l’ens, es pot crear una relació, similar a la de sota, a partir de la via de presentació e-FACT que és el servei de l’AOC a través del qual arriben les factures, i el procediment del mux associat a les mateixes.
Es pot fer el mateix per les sortides del servei eNOTUM, per permetre que vagin a parar a una determinada unitat de treball i no hagin de quedar a la safata de registres pendents del MUX.
En el cas dels tràmits que arriben a través de serveis com l’EACAT o l’eTRAM, podreu definir, a més a més de la via de presentació, el procediment i el tràmit relacionat amb els registres d’entrada.
Es important destacar que els valors que dels desplegables d’aquesta funcionalitat, que permeten definir les dades que s’hauran d’afegir automàticament als registres (la via de presentació, el procediment (mux) i el tràmit), son camps vius que s’aniran nodrint dels valors de les entrades i sortides que vagin arribant a l’ERES a partir de la posada en marxa de la funcionalitat. És a dir, per definir aquelles relacions a les que cal identificar valors més enllà de la via de presentació (el procediment MUX o el tràmit), caldrà que espereu a haver rebut alguna entrada a l’ERES del tipus de la que voleu configurar, per poder crear la relació de dades predefinides, que aplicaran a les successives.
Aquest nou automatisme, permetrà, doncs, reduir gradualment, al màxim la gestió de la safata de distribució d’assentaments automàtics, de manera que només caldrà la seva revisió, per a la identificació d’assentaments de nous serveis, procediments o tràmits, encara no configurats a la nova funcionalitat, per tenir en compte la creació de la relació corresponent.