- Administració oberta
- Interoperabilitat
Pròrroga del servei ATEX5 fins al 30 de gener de 2025
En el marc de les auditories ordinàries dels serveis de Via Oberta, s’han identificat certs patrons en el moment de sol·licitar els serveis i de fer els consums que porten a requeriments per part de l’emissor de les dades o bé a errors en els consums. Amb l’objectiu de recordar certes pautes i evitar així que s’endarrereixi la tramitació dels vostres procediments, des del servei d’Interoperabilitat-Via Oberta publicarem un recull de bones pràctiques repartides en diferents posts per ajudar-vos a prevenir que es reiterin en un futur.
Per iniciar aquest fil de publicacions, ens centrarem en el cas específic del servei de dades d’identitat de la Direcció General de la Policia. En concret, explicarem un dels errors comuns en el moment de fer el consum.
Per dur a terme la “Consulta d’identitat sense dades de residència”, cal informar el número de document d’identificació juntament amb primer cognom o bé l’any de naixement. No obstant això, s’ha detectat que algunes consultes es feien per primer cognom però sense informar-lo correctament.
Per aquest motiu, a petició de l’emissor de dades, s’ha implementat a producció una validació específica per tal de comprovar que la informació introduïda per l’ens requeridor de les dades coincideix amb la que consta al NIF/NIE de la persona sobre la qual es fa la consulta. Així, en cas que no coincideixi, es mostrarà l’error “42 – El primer cognom no coincideix”.