- Administració oberta
- Innovació
Tres sistemes d’IA de l’AOC, inclosos al Radar d’algorismes de serveis socials presentat al MWC 2024
L’Ajuntament de Terrassa ha implantat l’eTAULER, el servei del Consorci AOC que permet la publicació i la gestió d’edictes electrònics mitjançant Internet i que està integrat a la Seu Electrònica de l’ajuntament. Amb aquesta eina, el consistori vol facilitar la recerca i l’accés a la informació per part dels ciutadans des de qualsevol ordinador amb connexió a Internet.
El nou tauler electrònic, l’eTAULER, permet accedir a la informació de manera pràctica i ràpida i funciona les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any. A més, es poden publicar simultàniament un major nombre d’anuncis i edictes que amb el sistema físic, en què l’espai disponible representava una limitació. Per a facilitar la localització d’una determinada informació, el tauler incorpora un sistema de cerca per matèria i per data de publicació.
A banda del edictes i anuncis, l’Ajuntament de Terrassa farà servir el seu tauler electrònic per publicar exposicions i informació pública, normativa municipal, processos de concurrència pública entre d’altres informacions d’interès pel ciutadà.
L’eTAULER es pot consultar a tots els equipaments municipals que tinguin servei d’atenció al ciutadà. D’aquesta manera, els ciutadans que no disposen de connexió a Internet al seu domicili es poden desplaçar a l’equipament que tinguin més a prop.
La mesura comporta també beneficis per a l’Ajuntament: en primer lloc l’estalvi que suposa l’eliminació dels costos associats de la publicació: paper, tinta, correu postal i gestió administrativa. D’altra banda, els processos de publicació certificada, generació de diligències, còmput de terminis d’exposició i retirada dels edictes i anuncis son ara automàtics, guanyant així en eficiència.