- Tramitació entre administracions
Publicades les subvencions per a l’inventari i la documentació dels béns culturals que integren els museus catalans
El Departament de la Presidència publica un servei perquè els ajuntaments han d’elaborar un cens d’instal·lacions i emplaçaments amb amiant i han de trametre aquesta informació a les autoritats competents de les comunitats autònomes, d’acord amb la Llei.
Per facilitar el compliment d’aquesta obligació, la Generalitat de Catalunya ha habilitat un nou servei específic, mitjançant el qual es fa arribar la informació a la Comissió per a l’Erradicació de l’Amiant a Catalunya, adscrita al Departament de la Presidència.
Amb un únic tràmit es compleix amb l’obligació de comunicació a les autoritats sanitàries, mediambientals i laborals, atès que a la Comissió estan representats, entre d’altres, els departaments de Salut, el d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural i el d’Empresa i Treball.
Al mateix tràmit es faciliten les instruccions per tal que aquesta tramesa també serveixi per complir amb un dels objectius estratègics del Pla nacional per a l’erradicació de l’amiant a Catalunya 2023-2032, que és l’elaboració d’un cens de materials que contenen amiant a Catalunya.
Per tramitar aneu a Tràmits, en el Catàleg de serveis i, concretament, al servei PRE – Cens municipal d’amiant.