- Administració oberta
Els punts clau que fan del Centre d’Atenció a l’Usuari de l’AOC un servei amb una valoració excel·lent
El Consorci AOC ha presentat l’onzè informe sobre l’e-Administració, corresponent al mes de març de 2013, amb més dades sobre el grau d’adopció dels serveis d’Administració electrònica als ens locals catalans.
Les principals dades a destacar d’aquest informe són:
L’augment progressiu d’ajuntaments que publiquen l’urbanisme utilitzant un visor del planejament al web municipal. Avui són 364 ajuntaments i augmenta en més de 5 punts percentuals en relació a últim informe publicat (novembre 2012)
El tauler electrònic fa un gran salt, ja són 548 ajuntaments que el publiquen al seu web i 25 els consells comarcals, xifres que representen respectivament el 57.9 % i el 61 del total del territori.
Les seus electròniques, tant el l’àmbit local com en el comarcal, també s’incrementen. Els ajuntaments catalans amb seu electrònica publicada al web passen de 178 a 215 el que suposa un increment de quasi 4 punts percentuals.
Destaquem que en l’àmbit normatiu els ajuntaments catalans que han aprovat una normativa reguladora de seu electrònica i de registre electrònic, són encara pocs però es denota una pujada en torn al 3%.
Aquets informe es basa amb l’anàlisi exhaustiu dels webs dels 947 ajuntament i 41 consells comarcals en un període de temps limitat del 1 al 25 de març d’enguany.
Podeu consultar les dades del 11è informe i dels estudis anteriors a l’apartat d’Informes sobre e-Administració. També podeu consultar les dades més recents plasmades al mapa interactiu de Catalunya.