El Consorci AOC presenta el novè informe sobre l’e-Administració, corresponent al mes d’abril de 2012, amb més dades sobre el grau d’adopció dels serveis d’Administració electrònica als ens locals catalans.
Les principals dades a destacar d’aquest informe són:
-
L’augment progressiu d’ajuntaments que consumeixen dades d’altres administracions; n’hi ha ja 311 (el 32,8% del total). En un any, aquesta xifra ha augmentat més d’un 13%, facilitant l’intercanvi de dades i documents electrònics entre les administracions públiques.
Per altra banda, l’informe incorpora com a novetat indicadors sobre els ens que han aprovat una normativa reguladora de seu electrònica i de registre electrònic. Els trobareu, juntament amb el paràmetre referent a les ordenances reguladores de l’Administració electrònica, en una apartat denominat “Normativa”.
Finalment esmentar com a destacat un matís nou en el criteri dels ens que accepten factures electròniques. A partir d’ara es considera que un ens ofereix el servei únicament si té publicada la bústia de lliurament de factures-e al seu web. Les dades actuals són que 90 ajuntaments i 26 consells comarcals ja en disposen.
Podeu consultar les dades del 9è informe i dels estudis anteriors a l’apartat d’Informes sobre e-Administració. També podeu consultar les dades més recents plasmades al mapa interactiu de Catalunya.