- Administració oberta
L’ús dels serveis digitals augmenta un 11%: balanç de l’AOC 2023
El Consorci Administració Oberta de Catalunya i l’ajuntament de Montcada i Reixac han signat dos convenis de col·laboració que estableixen la posada en marxa de l’eFACT i l’eNOTUM, dues plataformes virtuals que agilitzaran els procediments administratius i la tramitació de factures amb l’Administració.
Amb l’adhesió a l’eFACT, la plataforma d’emissió i recepció de factures electròniques del Consorci AOC, els proveïdors de l’Ajuntament de Montcada i Reixac podran emetre factures electròniques i consultar l’estat de les mateixes. Una vegada emeses les factures, el Consistori s’encarregarà del seu registre. L’l’eFACT es basa en un model que simplifica les relacions entre administració i proveïdor en els processos de facturació. La plataforma d’emissió i recepció de factures del Consorci AOC ofereix la possibilitat de treballar amb les plataformes existents. D’aquesta manera es garanteix el principi de neutralitat tecnològica perquè ni emissors ni receptors es veuen sotmesos a cap imposició tecnològica i/o organitzativa.
Pel que fa a l’eNOTUM, es tracta d’una plataforma adreçada als ciutadans i a les empreses del municipi a través de la qual el Consistori podrà realitzar notificacions de procediments administratius com ara resolucions, decrets o multes de trànsit per mitjans electrònics. La seva aplicació més immediata serà per a la tramitació dels processos engegats per la DGT, on es preveu agilitzar el procés de notificació al voltant d’uns 5 dies. Per rebre les notificacions per mitjà electrònic els ciutadans i ciutadanes han d’acceptar aquest sistema per cadascun dels tràmits, autoritzant la notificació i especificant una adreça electrònica on rebre-les.