El passat 5 de novembre de 2025, Miquel Estapé, director de l’AOC, es va reunir amb Josep Carnero, president de la Federació d’Associacions de Gent Gran de Catalunya (FATEC), i Ramón Tubella, vicepresident de la federació, per establir vies de col·laboració que facilitin l’accés als serveis públics digitals a les persones grans.
Des de la FATEC s’ha recordat les nombroses dificultats a l’hora de relacionar-se amb l’Administració, tant a nivell tècnic com de comprensió del funcionament. A més, les diferents administracions tenen criteris i requisits diferents i, en temes com la gestió de subvencions, incrementa la complexitat, els problemes i les errades.
Des de l’AOC s’han plantejat diversos àmbits i recursos per avançar en la inclusió digital d’aquest col·lectiu:
- Centre de suport de l’AOC: permet resoldre qualsevol incidència o consulta associada als serveis AOC per telèfon o web, de dilluns a divendres, de 8:00 a 19:00 hores, tot l’any excepte festius.
- Acompanyament personalitzat en la tramitació: el Centre de suport de l’AOC iniciarà pròximament un pilot de tramitació atesa en línia, que permetrà oferir assistència personalitzada a les persones grans en tot el procés de tramitació dels serveis AOC.
- Espai de propostes de millora de l’AOC: s’impulsarà la participació activa de la FATEC en la millora dels serveis públics mitjançant el portal Millorem l’AOC per recollir idees i suggeriments que ajudin a adaptar els serveis digitals a les necessitats del col·lectiu.
- Tallers: es faran sessions presencials amb persones grans per analitzar de manera més qualitativa les seves necessitats, demandes i expectatives.
- Test d’usuaris: es convidaran persones grans en representació de la FATEC als tests d’usuaris de l’AOC per provar els nous desenvolupaments clau de serveis públics abans del seu llançament, per anticipar problemàtiques i adaptar millor els serveis.
- Reunions periòdiques de seguiment: es constituirà un grup de treball estable entre l’AOC i la FATEC per fer seguiment de les accions, avaluar les barreres que persisteixen i donar resposta a les peticions. L’AOC es compromet a donar resposta a les peticions relacionades amb els serveis que presta, a traslladar les peticions a la resta d’administracions catalanes quan els afectin, així com a definir bones pràctiques i elaborar guies que facilitin la inclusió digital.
Aquesta col·laboració reforça el compromís de l’AOC amb la inclusió digital i la voluntat de garantir que cap ciutadà quedi enrere en la transformació digital de les administracions públiques.