El Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya (Consorci AOC) ha desenvolupat un servei que permet accedir als documents visats en format electrònic que ofereixen els diferents col·legis professionals per via telemàtica.
A qui va dirigit
Aquest servei va dirigit a les administracions públiques que necessiten d’aquests documents visats en les seves tramitacions per tal de no requerir-los en format paper.
Com adherir-se al servei
La Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, el Consorci Localret i el Consorci AOC han signat el conveni marc d’interoperabilitat de sistemes d’informació entre administracions públiques que habilita al Consorci AOC a la signatura de convenis amb els col·legis professionals per incorporar-los al sistema d’intercanvi de dades i documents. Les administracions locals que s’adhereixin a aquest conveni no caldrà que en signin cap d’específic amb cada col·legi professional per a la consulta telemàtica dels documents visats.
Presentació del servei de consulta de documents visats pel territori
El 13 de febrer es va celebrar a Girona la primera diada del Consorci AOC dedicada al servei de consulta de documents visats i es va comptar amb la presència d’una quinzena de responsables municipals de les àrees d’urbanisme, arquitectes i tècnics municipals i arquitectes professionals.
L’acte va ser organitzat pel Consorci AOC i el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya i va comptar amb el suport de la Diputació de Girona i Localret. Aquest va ser el primer de tot un seguit de trobades en les que es tractarà aquest nou servei que també es va presentar a la Diputació de Tarragona a principis del mes de març.