Des de l’AOC us compartim la guia de bones pràctiques en l’enviament de notificacions i comunicacions a la ciutadania una eina clau per garantir que la ciutadania rebi la informació de manera clara, accessible i amb totes les garanties jurídiques.
Les notificacions i comunicacions electròniques són eines clau per garantir una relació eficient, segura i legal entre l’administració i la ciutadania. Des de l’AOC hem detectat que un nombre important de ciutadania i empreses no accedeixen a les notificacions electròniques que se’ls han enviat, fet que pot derivar en perjudicis importants.
La guia recull recomanacions per assegurar que l’interessat s’assabenta que se li ha enviat una notificació o comunicació electrònica, consells per aprofitar totes les funcionalitats del servei Enotum i aglutina diverses bones pràctiques per a la generació i enviament de les mateixes.
✅ Algunes recomanacions importants de la guia:
- Diferencia entre notificació (amb efectes jurídics) i comunicació (sense efectes jurídics).
- Cuida l’assumpte del missatge: evita codis inintel·ligibles i utilitza un llenguatge planer.
- Revisa bé el destinatari: NIF/NIE, correu electrònic i telèfon mòbil.
- Utilitza les funcionalitats d’Enotum per facilitar l’accés i el registre de les notificacions.
- Dona suport des de les oficines per ajudar la ciutadania a accedir a les notificacions des del mòbil.
🔗 Consulta el document complet aquí: Guia de bones pràctiques en l’enviament de notificacions i comunicacions a la ciutadania
💡 Fem que les notificacions siguin una eina útil i entenedora per a tothom. Comparteix-ho amb el teu equip i ajuda a fer-ne difusió!