Perfil de contractant

El lloc on es publiquen les licitacions de les administracions catalanes per a fer-ho fa fàcil a les empreses

Descripció

La Plataforma de Serveis de Contractació permet crear un espai únic d’informació global i integrat per a la difusió de la informació de l’activitat contractual de cadascuna de les administracions públiques adherides al servei i de difusió dels corresponents perfils de contractant dels seus òrgans de contractació, tal com preveu el Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic. (BOE núm. 276, de 16 de novembre de 2011).

La plataforma s’estructura en dues parts:

  • Una part privada on els empleats públics poden carregar la informació a publicar.
  • Una part pública on ciutadans i empreses poden accedir lliurament a la informació.

En l’àmbit de la contractació electrònica, el Consorci AOC promou la utilització del Perfil de contractant, creat i desenvolupat pels departaments de Presidència i d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya. El Consorci AOC és el responsable d’impulsar i gestionar aquest servei per a les administracions locals i les universitats de Catalunya.

A qui va adreçada

A totes les administracions locals catalanes i el seu sector públic dependent. Actualment hi ha 1.104 ens adherits. Des d’aquí podeu consultar el llistat d’ens adherits al Perfil de contractant.

Funcionalitats

  • Disposa d’un perfil de contractant per a cada òrgan de contractació
  • Cercador únic de licitacions i adjudicacions
  • La publicació d’informació es realitza per a cada òrgan de contractació
  • Els avisos a usuaris poden ser a través d’SMS, correu electrònic i RSS
  • Permet la difusió multilingüe (català, aranès, castellà i anglès)
  • Accessibilitat Web AA

A més, hi ha una evolució constant de la Plataforma, fet que la constitueix, de forma gradual, com un servei integral en matèria de contractació, incloent tant els serveis d’informació i recerca d’informació, com de licitació electrònica i d’interoperabilitat a nivell estatal i europeu.

Per altra banda, compleix el RDL 3/2011, ja que implanta el perfil de contractant (a través de mecanismes d’acreditació de data i hora de publicació emprant algorismes criptogràfics i de segellat de temps).

Cal destacar que implementa el CODICE, que és un model de dades definit pel Ministeri d’Economia i Hisenda i que està orientat a la sindicació d’informació entre plataformes.

Estat del servei

El servei es troba en funcionament i s’han incorporat millores específiques per a l’àmbit local a partir del treball amb els ens locals pilots.

Programa de demostració

Hi ha dues opcions per integrar la Plataforma al web municipal:

Cost del servei

La prestació del servei PSCP no comporta cap cost per a les administracions públiques catalanes.

Presentació del servei

Presentació del servei Perfil de contractant (1,99 MB)

Proveïdors integrats

Consulteu la taula de proveïdors integrats amb el servei e-Contractació al Portal de suport.

En previsió

Estem treballant en:

  • Integració del Perfil de Contractant de la plataforma d’e-Contractació amb la Plataforma de Contractació del Sector Públic (PLACSP)
  • Integració de gestors propis amb el Perfil de Contractant de la plataforma d’e-Contractació
  • Adequació del Perfil de Contractant de la plataforma d’e-Contractació amb la Llei de Transparència
  • Diverses millores d’usabilitat

Per sol·licitar el servei, cal que envieu el formulari següent degudament emplenat al Consorci AOC a través de l’EACAT, en concret a l’apartat “Tràmits” prestador “Consorci AOC”, tràmit “Sol·licitud Serveis AOC”. Cal que el formulari estigui signat electrònicament pel/per la secretari/ària de l’ens:

Sol·licitud d’alta al servei PSCP i e-LICITA (184,78 kB)

Per a informació sobre l’alta per a entitats que no són del món local o universitats, es pot contactar amb el Centre d’Atenció a l’Usuari d’Economia trucant al 902300127, o bé, a través de l’adreça de correu: suport_contractaciopublica.eco@gencat.cat.

Termini d’alta del servei

Un cop rebuda tota la documentació correcta per part de l’ens, el Consorci AOC es compromet a donar d’alta aquest servei en el termini de quinze dies hàbils en el 90% dels casos.

Per a qualsevol dubte o aclariment sobre el servei, consulteu el Portal de Suport d’e-CONTRACTACIÓ.

Per obtenir formació sobre el servei, inscriviu-vos a la propera edició del Curs sobre Contractació Electrònica.

L'Ajuntament de Gavà i el Perfil de Contractant

“Per complir amb la Directiva Europea 2014/24/UE vam decidir utilitzar la Plataforma de Contractació de l’AOC”

Carmen Lavado
Ajuntament de Gavà

+ de 1.000 ens locals

disposen de perfil de contractant

Preparats per fer el pas?

El vostre ens pot estar beneficiar-se dels avantatges d'aquest servei en menys de 15 dies des de l'enviament de la vostra sol·licitud

Connectem

La selecció de l'actualitat d'Administració Oberta a la vostra safata.

  • Aquest camp només és per validació i no s'ha de modificar.
Fet amb tecnologia digital de DeMomentSomTres