Declaració d’accessibilitat idCAT
El Consorci Administració Oberta de Catalunya (Consorci AOC) s’ha compromès a fer accessible el seu lloc web de conformitat amb el Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic (en endavant, Reial Decret 1112/2018), i amb el Decret 216/2023, de 5 de desembre, sobre accessibilitat dels llocs web i de les aplicacions per a dispositius mòbils de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i del seu sector públic (en endavant, Decret 216/2023).
Actualment el web és parcialment accessible i s’està treballant en l’accessibilitat del mateix.
En breu disposarem de la declaració d’accessibilitat en aquesta mateixa adreça web.
Observacions i dades de contacte
Comunicacions
Es poden realitzar comunicacions sobre requisits d’accessibilitat (article 10.2.a del Reial Decret 1112/2018), a través de la següent bústia de contacte o a l’adreça C/ Salvador Espriu 45-51 08908 L’Hospitalet de Llobregat
Per exemple:
- Informar sobre qualsevol possible incompliment per part d’aquest lloc web.
- Transmetre altres dificultats d’accés al contingut.
- Formular qualsevol altra consulta o suggeriment de millora relativa a l’accessibilitat del lloc web.
Les comunicacions seran tractades pel Servei d’Accessibilitat del Consorci AOC.
Sol·licituds d’informació accessible i queixes
Per fer sol·licituds d’informació accessible i queixes (article 12 del Reial Decret 1112/2018) cal accedir al tràmit “tràmit de queixes, suggeriments i propostes” i seleccionant “Afecta a: Accessibilitat a llocs web” dintre de les dades de la sol·licitud.
Qualsevol persona física o jurídica pot formular queixes relatives al compliment dels requisits del Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre, i sol·licitar informació relativa a continguts que estiguin exclosos de l’àmbit d’aplicació d’aquesta normativa.
Les sol·licituds i queixes es registren conforme als requisits establerts per la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Procediment d’aplicació
El procediment d’aplicació recollit a l’article 13 del Reial Decret 1112/2018 es pot iniciar al mateix tràmit esmentat anteriorment “tràmit de queixes, suggeriments i propostes” i seleccionant “Afecta a: Accessibilitat a llocs web” dintre de les dades de la sol·licitud.
Si un cop realitzada una sol·licitud d’informació accessible o queixa, aquesta ha estat desestimada, no estàs d’acord amb la decisió adoptada o la resposta no compleix amb els requisits de l’article 12.5 del Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre, pots iniciar una reclamació per
- conèixer i oposar-te als motius de la desestimació
- instar a l’adopció de les mesures oportunes en cas de no estar d’acord amb la decisió adoptada
- exposar les raons per les quals consideres que la resposta no compleix amb els requisits exigits.
També es pot iniciar una reclamació en cas que hagin transcorregut 20 dies hàbils sense haver obtingut cap resposta.
Les reclamacions seran rebudes i tractades Servei d’Accessibilitat del Consorci AOC.