Millores al portal de transparència per a potenciar l’automatització de les publicacions i les dades obertes

El proper 6 de novembre incorporarem diferents millores funcionals i correctius al portal de transparència i portal de dades obertes que us oferim des de l’AOC (amb la col·laboració de la Xarxa de Governs Transparents de Catalunya).

Principals novetats:

  • Millora de la interacció entre el Portal de Transparència i les dades obertes

Nova funcionalitat pensada per a fomentar la millora i automatització dels ítems del portal de transparència, mitjançant l’associació de diferents recursos (com ara taules de dades, gràfiques, o mapes…,)  generats per cada ens des del seu propi entorn de dades obertes.

Per a poder gaudir d’aquesta funcionalitat, l’ens ha de disposar prèviament del portal de dades obertes amb capacitat d’autogestió que oferim des de l’AOC.  Al següent enllaç us indiquem com podeu fer  la sol·licitud del portal de dades obertes amb autogestió. on s’inclou el manual amb tots el recursos disponibles i requeriments tècnics.

Amb el portal de dades obertes d’una manera senzilla, àgil i pràctica, podreu potenciar la reutilització de dades del sector públic, millorar els vostres ítems de transparència, i fomentar l’automatització entre el vostre back-office de gestió i el portal de transparència gràcies a la relació que podreu establir amb les dades obertes.

Per a més informació sobre aquesta nova funcionalitat i exemples pràctics, podeu consultar l’entrada específica del manual sobre com millorar la interacció entre el portal de transparència i les dades obertes.

  • Possibilitat de seleccionar els conjunts de dades obertes que es mostren a cada portal

Des de l’apartat d’administració al menú de navegació s’ha creat una nova entrada “administració de DDOO” que facilita seleccionar del conjunt de dades obertes disponibles per a l’ens, aquelles que es volen visualitzar al portal específic de dades obertes. A la pràctica aquesta millora us facilitarà amagar al vostre portal de dades obertes, tots aquells conjunts de dades de caràcter global, és a dir, d’origen supramunicipal, on per al vostre ens no es disposi d’informació.

Per a més informació sobre aquesta nova funcionalitat podeu consultar l’entrada específica del manual del servei associada a la possibilitat de gestionar el conjunt de dades obertes disponible al portal.

  • Eliminació per defecte de l’avís de sortida de domini de la seu electrònica i el portal de transparència

Per a fer més entenedora la navegació i informació que es dona a la ciutadania, per defecte s’ha eliminat l’avís de sortida del domini estricte de la Seu electrònica i/o el portal de Transparència que existia fins al moment. Ara bé, si voleu que es mantingui l’avís ho podreu indicar entrant al portal d’edició, “configuració” i marcar-ho específicament al quadre de diàleg “avís enllaços externs”.

Per a més informació detallada sobre aquesta funcionalitat podeu consultar l’entrada específica del manual del servei associada a la gestió de l’avís de sortida de domini.

Principals correctius:

  • Canvi al text accessibilitat (bústia d’accessibilitat) dels portals de seu i transparència, per a incorporar-hi també l’enllaç al tràmit electrònic de proposta, suggeriment o queixa.
  • Millores al text d’avís legal del portal, amb la possibilitat d’afegir informació addicional al text proposat, o bé substituir-lo pel que l’ens cregui oportú.
  • Millora de diferents gràfiques en la versió mòbil de seu i transparència, per ajustar a nivell responsiu ítems com endeutament, tipus impositius o càrrecs electes.
  • Millores en la gestió del canvi d’idiomes per a facilitar el canvi d’idioma sense tornar a la pàgina inici (home) dels portals.
  • No indexació d’alguns ítems de transparència, com ara subvencions, ajuts atorgats, o relació de llocs de treball… Seguint els criteris de l’informe de l’APDCAT l’Auditoria 1/2018, sobre els portals de la transparència.
  • Millores al quadre de comandament, ajustant la qualitat de les dades presentades.
  • Automatització dels logos de la capçalera i el peu, per a facilitar que, en cas de canvi del logo principal,  automàticament es realitzi el canvi al peu de la pàgina.

Les tasques de desplegament d’aquesta nova versió s’iniciaran a partir de les 11h del matí del dia 6 de novembre i acabaran al voltant de les 17h. És possible que durant la jornada es puguin produir talls de servei de caràcter puntual. Disculpeu les molèsties que aquest desplegament us puguin ocasionar.

0 Comentaris

    Deixa un comentari

    XHTML: Pots utilitzar aquestes etiquetes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Connectem

    La selecció de l'actualitat d'Administració Oberta a la vostra safata.

    • Aquest camp només és per validació i no s'ha de modificar.
    CA ES EN