Vigència dels certificats digitals del Consorci AOC

Les entitats de certificació intermèdies de la jerarquia del Consorci AOC han entrat en la fase final de la seva vigència i el Consorci AOC ha iniciat les tasques per gestionar aquesta situació, aplicant el criteri de racionalització que us van comunicar el passat mes de novembre: canvis a la jerarquia de certificació del Consorci AOC.

Aquest procés de caducitat obliga que des del dia 7 de gener de 2015 tots els certificats que s’emeten des de les entitats de certificació d’Administració Local (EC‐AL) i de Secretaria d’Administració i Funció Pública (EC‐SAFP) caduquin el dia 7 de gener de 2019 i, per tant, la seva vigència és lleugerament inferior a 4 anys.

Causes alienes al Consorci AOC estan allargant aquesta situació. Som conscients del greuge econòmic que això suposa i, per aquest motiu, la renovació d’aquests certificats es compensarà afegint el temps necessari a la vigència dels nous certificats.

Per a qualsevol qüestió al respecte podeu contactar amb el nostre Centre d’Atenció a l’Usuari.

2 Comentaris

  1. Bon dia,

    Hem rebut la seva comunicació corresponent a “Vigència dels certificats digitals del Consorci AOC” i tenim alguns dubtes.

    1.- Nosaltres som entitat de registre de IDCAT i per tant, tenim certificats d’operadors, hem de fer algun canvi?
    2.- Per poder fer les gestions d’actualitzacio d’operadors i entitats tenim el T-CAT, hem de fer algun canvi?
    3.- Per ultim, com a ER de IDCAT emetem certificats digitals als usuaris. Per fer ells gestions amb aquest certificat han de fer algun canvi?

    Gracies.

    1. Blog d'Administració Oberta

      Bona tarda,

      Gràcies per la vostra consulta. Responent als vostres dubtes:
      1.- Als Certificats idCAT no afecta aquesta reducció del termini, només als EC AL i FP. Com a ER idCAT no heude fer cap canvi, només que com a Ajuntament cal fer que tots els llocs de treball i servidor tinguin carregades les noves Claus: https://www.aoc.cat/2015/03/recordatori-de-configuracio-dels-certificats-de-les-noves-entitats-de-certificacio-del-consorci-aoc/
      2.- S’ha de realitzar els canvis que es comenten en el post del blog del punt anterior.
      3.- No, els usuaris finals no han de fer cap canvi, ja que els fan a les aplicacions on realitzen les gestions.
      Si teniu més dubtes, podeu contactar amb el nostre Centre d’Atenció a l’Usuari: //www.aoc.cat/suport/necessiteu-mes-ajuda/
      Salutacions.

Connectem

La selecció de l'actualitat d'Administració Oberta a la vostra safata.

  • Aquest camp només és per validació i no s'ha de modificar.
CA ES EN