Mataró simplifica el tràmit per obtenir el Carnet blau amb les consultes a Via Oberta

L’Ajuntament de Mataró ha simplificat el tràmit per obtenir el Carnet blau amb la consulta en línia de dades d’altres administracions mitjançant Via Oberta. Fins la setmana passada, el ciutadans que volien obtenir el carnet necessitaven documents en possessió de tres administracions diferents: l’Institut Nacional de la Seguretat Social, l’Agència Tributària i el Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya. Amb la documentació a la mà, els ciutadans havíen de desplaçar-se a les oficines d’atenció ciutadana (OAC) de l’ajuntament i entregar-la.

Actualment, aquesta aportació documental ha quedat substituïda per la consulta en línia de les dades per part del personal de les OAC, sempre i quan el ciutadà hagi donat el seu consentiment. Les consultes telemàtiques es fan a través de Via Oberta, l’eina que el Consorci AOC posa a disposició de les administracions locals catalanes per promoure l’intercanvi d’informació amb la resta d’administracions i organismes públics. Podeu ampliar la informació sobre aquesta notícia al web de l’ajuntament de Mataró.