Espanya, entre els primers països de la UE que disposen d’una Administració electrònica centrada en el ciutadà

La Comissió Europea ha publicat els resultats del seu anàlisi periòdic comparatiu del desenvolupament de l’Administració Electrònica a la Unió Europea i estats associats. En aquest informe, Espanya es troba entre els primers països en disposar d’una Administració Electrònica centrada en la ciutadania i és líder en la provisió de mecanismes d’identificació de la ciutadania a Internet.

De la mateixa manera que a l’informe anterior, del 2012, Espanya forma part del grup de països a la capçalera en disponibilitat de serveis públics a través d’Internet i en el desenvolupament de serveis clau que faciliten l’Administració Electrònica. Entre aquests destaquen, la facilitació de mitjans d’identificació digitals per a que la ciutadania pugui fer ús dels serveis en línia (a destacar l’ús de certificats digitals) o la possibilitat de gestionar documents electrònics en els diferents serveis.

A l’estudi s’han analitzat els següents indicadors:

  • Orientació del servei cap a les necessitats de la ciutadania
  • Transparència del servei
  • Mobilitat de la ciutadania
  • Mobilitat de l’empresa
  • Habilitadors clau d’administració electrònica com la identificació electrònica, la tramesa electrònica de documents, etc.

En termes generals, l’informe destaca que la usabilitat dels serveis on line a la Unió Europea està millorant, però lentament.

Podeu accedir més informació sobre les dades d’e-Administració en el següent enllaç: Indicadors e-Administració UE

Connectem

La selecció de l'actualitat d'Administració Oberta a la vostra safata.

  • Aquest camp només és per validació i no s'ha de modificar.
CA ES EN