Sistemes d’identificació digital

A continuació us expliquem com funcionen els diferents sistemes d’identificació acceptats per l’aplicació. Seleccioneu el que vulgueu fer servir:

idCAT Mòbil

L'idCAT Mòbil és el sistema d'identificació i signatura electrònica a través de dispositius mòbils que el Consorci AOC, en col·laboració amb l'Administració de la Generalitat de Catalunya, ofereix a la ciutadania i que es pot utilitzar per a fer tràmits amb les administracions i ens que integren el sector públic de Catalunya.

idCAT-SMS_login

Mobile Connect

És la forma més simple i segura d'autenticar-se als llocs web, sense necessitat de recordar logins i passwords. Usar-lo és molt senzill: cliques a la icona de "Mobile Connect", (com es fa per exemple amb "Login with Facebook") i després consultes el teu mòbil, perquè des d'ell donaràs el teu permís per seguir endavant. Es completament gratuït i segur. Aquest servei s'ofereix en fase de pilotatge amb algunes limitacions que podeu consultar en aquest apartat.

 

Contingut Relacionat:
Com em dono d’alta a Mobile Connect?

 

Certificats digitals

Es poden fer servir la gran majoria dels certificats digitals com, per exemple, l'idCAT Certificat, el DNI-e, els certificats de l'FNMT, etc.

Mobile ID

Es tracta d’una solució de l’Ajuntament de Barcelona que permet a la ciutadania identificar-se remotament de manera segura a través d’una identitat digital que es troba al seu telèfon mòbil. Qualsevol usuari que disposi d’un smartphone connectat a internet podrà sol·licitar i utilitzar la seva identitat digital a través d’una aplicació disponible per a iPhone i Android.

Cl@ve

Cl@ve és un sistema orientat a unificar i simplificar l'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. El principal objectiu és que el ciutadà pugui identificar-se a l'Administració mitjançant claus concertades (usuari i contrasenya), sense haver-hi de recordar claus diferents per accedir als diversos serveis.

Aquesta informació ha estat útil?
Sí
NoNo
El 20% l'ha trobat útil (234 vots)
Millora aquest contingut

34 Comentaris

  1. PORQUE TENGO ERROR EN ENTRAR CON CERTIFICADO FNMT EN LA PAGINA Y NO ENCUENTRO NADA DE AYUDA , ESTÁ CORRECTO MI CERTIFICADO Y DEBE SER ALGUNA CONFIGURACIÓN TECNICA EN EL EXPLORADOR, Y NO HAY AYUDA DE CONFIGURACION TECNICA PARA NO TENER PROBLEMAS, CUANDO SE TIENE PROBLEMAS TECNICOS Y LA PAGI, POR EJEMPLO DE FNMT ES PORQUE TIENES QUE ACTIVAR ALGUNA CONFIGURACION EN HERRAMIENTAS/ OPCIONES DE INTERNET / ETC…. Y TE LO EXPLICAN PASO A PASO.

    tengo mas de 4 horas intentando solucionarlo y no me deja.

    1. Hola Ana,

      Puedes comprobar que tu certificado funcione correctamente con el test de validación que encontrarás aquí.
      Para saber los requisitos técnicos de la web a la que intentas acceder, deberás consultarlo con el soporte de la web.

      Atentamente,

      Suport AOC

  2. Maria Gràcia Regàs Bachpol

    No m’ha estat útil perquè el problema es que em diu que hi ha hagut un problema amb la identificació i un missatge dient que si el problema persistia em poses en contacte amb atenció a l’usuari i aqui estic

    1. Hola Maria Gràcia,

      Si t’apareix l’error que comentes en identificar-te, si us plau obre una petició de suport a través de l’opció que trobaràs en el marge superior dret de la plana, per poder revisar el cas.

      Atentament,

      Suport AOC

  3. Tengo IDCAT móvil, y no me funciona bien el 90% de las veces. Cuando pongo la contraseña se queda pensando y no acaba nunca el tramite de verificación. No puedo contactar con nadie para decirme que me pasa. Si es el navegador, si es el antivirus, si es la web……

    1. Hola Santiago,

      Para revisar el caso por favor abre una petición de soporte a través del enlace que encontrarás en el margen superior derecho de la página.

      Atentamente,

      Suport AOC

    1. Hola Alexia,

      Entenem que t’apareix algun error a l’hora d’identificar-te o donar-te d’alta a idCAT Mòbil, per revisar el cas si us plau obre una petició de suport a través de l’opció que trobaràs en el marge superior dret de la pàgina.

      Atentament,

      Suport AOC

  4. bon dia. Tinc un problema al entrar amb el certificat (que funciona perfectament). Em surt el següent missatge:;

    Esta página no se puede mostrar

    •Asegúrate de que la dirección web https://identitats.aoc.cat sea correcta.
    •Busca la página con tu motor de búsqueda.
    •Actualiza la página en unos minutos.

    Porto entrant des de fa molts mesos sense incidencia, però des de fa unes setmanes em surt aquest error. Què haig de fer?????

    1. Hola Victor,

      Si el certificat et funciona correctament per a altres tràmits, et recomanem que t’adrecis al suport de la plana a la que intentes accedir.

      Atentament,

      Suport AOC

  5. Buenas tardes

    Al intentar validar mi autoliquidacion de TPO me salta este mensaje al intentar entrar con mi certificado electrónico. El mensaje es el siguiente:
    ” Error realizando la validación. Por favor, vuelva a intentar-lo en unos instantes. Si el problema persiste pónganse en contacto con el Servicio de Atención a Usuario.”.

    1. Hola Cristina,

      Si el certificado te permite realizar otros trámites, te recomendamos consultar con el soporte de la web donde estás realizando el trámite.

      Atentamente,

      Suport AOC

  6. Tinc coses importants a fer (posar rentadores, anar a comprar, etc). No estic aquí per jugar amb la informàtica. Vull consultar quelcom ten senzill com es les meves possibles multes “incoades” pel “Servei” Català de Transit a partir dels radars de tram, al web d’aquest organisme, i per aixo (amb molt d’esforç i ferma voluntad), m’he aconseguit un usuari “cl@ve”, i un altre “ICatmobil” (no ha estat fàcil, no ..). Doncs ni amb un, ni amb altre, he aconseguit poder consultar els meus expedients sancionadors expedits (multes). Hauré d’estar atent a la bústia tradicional, la del “correu del tsar”, avui al 2018, per conèixer si he comés alguna infracció i aquesta ha estat sancionada.
    +

    1. Hola Francesc,

      Pel que fa a l’idCAT Mòbil, si no et funciona per a fer cap consulta, per tal de revisar-ho, si us plau, obre una petició de suport a través de l’opció que trobaràs en el marge superior dret de la pàgina. Si el problema és concret per a la plana que esmentes, si us plau adreçat al suport de la mateixa.

      Atentament,

      Suport AOC

  7. POR QUE ME DA ERROR CUANDO INTENTO ENTRAR EN MI CARPETA CON LA CL@VE .ME PONE :Errores detectados:
    [66] Está intentando acceder a un servicio que requiere un registro presencial o con certificado electrónico reconocido.
    Esta actualización se puede realizar en la Oficina de Registro de usuarios de la plataforma Cl@ve o de forma telemática con certificado o DNI electrónico de la Agencia Estatal de Administración Tributaria. La relación de Oficinas de Registro se encuentra publicada en el Portal Punto de Acceso General (http://administracion.gob.es).

    1. Hola Miguel,

      Te recomendamos consultar el error con el soporte de la web donde te aparece, o con el soporte del sistema que utilizas para identificarte.

      Atentamente,

      Suport AOC

  8. No me deja entrar con todos los datos que me habéis enviado y dice que es erróneo. Debe ser algún defecto de la pagina porque el alta estaba correcta.

    1. Hola Alicia,

      Para revisar el caso por favor abre una petición de soporte a través de la opción que encontrarás en el margen superior derecho de la página.

      Atentamente,

      Suport AOC

    1. Hola Agusti,

      Per revisar el teu cas concret si us plau obre una petició de suport a través de l’opció que trobaràs en el marge superior dret de la pàgina.

      Atentament,

      Suport AOC

  9. PORQUE TENGO ERROR AL ENTRAR CON MI CERTIFICADO FNMT EN LA PAGINA Y NO ENCUENTRO NADA DE AYUDA , ESTÁ CORRECTO MI CERTIFICADO Y DEBE SER ALGUNA ERROR TECNICO Y, NO HAY AYUDA DE CONFIGURACION TECNICA PARA RESOLVER EL PROBLEMAS.

    1. Hola Juan,

      Para revisar tu caso por favor abre una petición de soporte a través de la opción que encontrarás en el margen superior derecho de la página.

      Atentamente,

      Suport AOC

  10. M.Mercè Corrons Roca

    Es complicadíssim voltar per la web, es necessita un màster per poder resoldre les situacions que es plantegen, per molt que busqui les ajudes que surten escrites.
    La primera vegada que vaig utilitzar el pin o la clave molt bé, però a la segona, només la segona no hi ha manera de tirar endavant, em diu contínuament:Ja s’ha emès un token d’accés per a aquest codi d’autorització, pel que no puc seguir endavant.
    I si es truca per telèfon les línies diu sempre estan colapsades, i a les 2 ja no contesta ningú.
    Ni us imagineu la d’hores que he perdut amb aquest tema.
    Gràcies

    1. Hola M. Mercè,

      Per revisar la teva incidència si us plau obre una petició de suport a través de l’opció que trobaràs en el marge superior dret de la pàgina.

      Atentament,

      Suport AOC

    1. Hola Yuli,

      Per reviisar el cas si us plau obre una petició de suport a través de l’opció que trobaràs en el marge superior dret de la pàgina.

      Atentament,

      Suport AOC

  11. ANTONIO GARCIA COLLADO

    Buenos días he querido darme de alta en el Servicio de idCat y para darse de alta se sol·licita el DNI y además la Tarjeta Sanitaria Individual del CatSalut, pues bien mi situación es que no puede darmen de alta en el Servicio de idCat porque no tento la tarjeta del Cat Salut, y nunca la he tenido y no la tengo porque soy funcionario, soy funcionario de carrera y dependo del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, y no tengo asistencia sanitaria de la Seguridad Social ni del Cat Salut porque mi asistencia sanitaria se gestiona por la MUGEJU, Mutualidad General Judicial, y por dicha Mutualidad mi asistencia de salud lo es privada, asi pues mi pregunta es si siendo funcionario de carrera dependiente de la Generalitat de Catalunya existe algun modo para darme de alta en el Servicio antes indicado sin necesidad del Cat Salut, gracias

  12. Necessito un llistat dels tributs pagats.
    La meva clau es la 30331297. Me la van inviar per correu.
    Podeu enviar-me un link on omplenar aquesta dada i accedir al llistat?
    He provat amb clave, clave permanent, a crear un idCat…res funciona.
    Merci.

  13. Ruben llorca santillana

    No em deixa entrar amb idcat em diu que no estan donats d’alta el nif i el mobil , i no es aixi ho vaig utilitzar fa una setmana i funcionaba,tinc que entrar a la meva carpeta per enviar un certificat i no puc.

    1. Hola Ruben,

      Per revisar el cas si us plau obre una petició de suport a través de l’enllaç que trobaràs en el marge superior dret de la pàgina.

      Atentament,

      Suport AOC

  14. Al consultar l’expedient amb l’identificador idCAT mòbil quan premo per veure el detall de l’expedient (i poder obtenir el número d’expedient complert per pagar la multa) torno a la pantalla d’inici on he de tornar a introduir el NIF i el mòbil de forma que entro en un bucle infinit…
    Com puc obtenir el número d’expedient complert? Amb el dígit de control inclòs?

    1. Hola Carme,

      Si pots identificar-te amb l’idCAT Mòbil correctament però després en clicar una opció concreta de la pàgina no pots accedir a la informació, caldrà que t’adrecis al suport de la plana on estàs fent la consulta. Si no arribes a poder-te identificar amb l’idCAT Mòbil, per revisar-ho si us plau obre una petició de suport a través de l’opció que trobaràs en el marge superior dret de la pàgina.

      Atentament,

      Suport AOC

CA ES EN