Suport > Recomanacions sobre les contrasenyes d'un...

Recomanacions sobre les contrasenyes d’un sol ús

Les contrasenyes d’un sol ús tenen les següents característiques:

  1. Només es poden fer servir per accedir al sistema que l’està sol·licitant.
  2. Tenen una vigència temporal limitada (en general de 30 minuts).
  3. Només es poden fer servir en una transacció.
  4. Són d’ús personal i intransferible.

 

Per aconseguir la contrasenya d’un sol ús accedireu a la següent pantalla:

eNOTUM-pantalla

 

Recomanacions per a l’ús del mecanisme d’identificació basat en l’enviament de contrasenyes d’un sol ús al telèfon mòbil o a una adreça de correu electrònic:

Correu electrònic:

  1. Fer servir contrasenyes d’accés a la bústia de correu prou robustes (combinacions de lletres, números i caràcters especials amb una llargària no inferior a 8 caràcters) i canviar-les amb una periodicitat no inferior a un any.
  2. Fer servir un compte de correu electrònic d’ús exclusiu i mai comptes de correu d’ús col·lectiu.
  3. Si es té alguna sospita que el mitjà ha estat compromès des del punt de vista de la seguretat (intents d’accés, evidències d’accés d’origen desconegut, etc.) cal canviar immediatament la contrasenya d’accés al correu electrònic.
  4. Mantenir els equips amb els que s’accedeix al correu electrònic lliure de programari malintencionat. Es recomana fer servir antivirus fiables amb regularitat.
  5. Mantenir actualitzat el sistema operatiu i navegadors amb els que s’accedeix al correu electrònic.
  6. En cas d’accedir al servei que requereix la contrasenya des d’un equip d’ús públic, tancar la sessió i el navegador un cop finalitzat l’ús d’aquest.

 

Telèfon mòbil:

  1. Cal protegir amb una contrasenya l’accés al dispositiu (preferiblement numèrica, no de patró) i cal configurar que el bloqueig es dispari automàticament en tancar o transcorregut un període de temps.
  2. Cal protegir amb una contrasenya el desbloqueig de la targeta SIM.
  3. En cas de pèrdua o robatori de l’aparell, cal donar-lo de baixa immediatament seguint el procediment que l’operador hagi indicat. En general, cal tenir apuntat el codi IMEI que identifica el dispositiu (podeu conèixer el vostre IMEI teclejant *#06#).
  4. Mantenir el telèfon lliure de programari malintencionat. Es recomana fer servir antivirus fiables amb regularitat.
  5. Mantenir actualitzat el sistema operatiu del telèfon.
Aquesta informació ha estat útil?
Sí
NoNo
El 30% l'ha trobat útil (57 vots)
Millora aquest contingut

2 Comentaris

    1. Hola Javier,

      Necesitaríamos saber que pasos estas siguiendo, por lo que, si aun no has podido acceder a la notificación, te recomendamos que contactes con nuestro centro de Atención al Usuario a través del botón “abre una petición” que encontraras en el margen superior derecho de esta misma pagina.

      Atentamente,

      Soporte AOC

Fet amb tecnologia digital de DeMomentSomTres