Suport > Quins sistemes d'identificació accepta el...

Quins sistemes d’identificació accepta el VÀLid?

El VÀLid té classificats i integrats els següents sistema d’identificació. No obstant, cada administració usuària del servei pot decidir quins d’ells aplica:

  • idCAT Mòbil:  es tracta d’una solució del Consorci AOC, adreçada a l’autenticació d’usuaris i signatura electrònica, orientat al ciutadà i basat en l’enviament de paraules de pas d’un sol ús al seu telèfon mòbil, com a alternativa a l’ús dels certificats digital. El sistema ofereix un nivell de seguretat mig d’acord amb el que estableix l’Esquema Nacional de Seguretat. Pots obtenir més informació al següent enllaç: Portal de suport de l’idCAT Mòbil
  • Certificats digitals: es poden fer servir tots els certificats digitals de totes aquelles entitats de certificació que estiguin classificades pel Consorci AOC com a vàlides per a identificar als ciutadans i empreses davant de les administracions públiques catalanes.
  • mobileID: es tracta d’una solució de l’Ajuntament de Barcelona que permet a la ciutadania identificar-se remotament de manera segura a través d’una identitat digital que es troba al seu telèfon mòbil. Tot i estar integrat tecnològicament amb el VÀLid, no es trobarà disponible per als ens públics fins que no concloguin les tasques de regulació jurídica del model de col·laboració que estan portant a terme l’Ajuntament de Barcelona i el Consorci AOC. Qualsevol usuari que disposi d’un smartphone connectat a internet (amb línia de dades o a través de Wi-Fi) podrà sol·licitar i utilitzar la seva identitat digital mobileID a través d’una aplicació, disponible per a iPhone i Android.Pots obtenir més informació al següent enllaç: Portal mobileID
Aquesta informació ha estat útil?
Sí
NoNo
El 27% l'ha trobat útil (150 vots)
Millora aquest contingut

14 Comentaris

  1. Una altra vía d’accés a la carpeta de tràmits o gestions. Sense la obligatorietat de donar-se d’alta, o sense donar el número de telèfono.

    1. Hola Manolo,

      Els sistemes que accepta el vàlid, són mitjans d’identificació que algunes administracions públiques posen a l’abast dels ciutadans.
      Segons el tipus de tràmit i els requisits legals, cada entitat decideix quins accepta. Existeixen entre d’altres, els certificats digitals, les contrasenyes, la tramitació presencial.

      Esperem haver-te ajudat, però si vols tractar-ho amb més profunditat o reportar-nos una incidència pots contactar amb el nostre Centre d’Atenció a l’Usuari des del botó “obre una petició” que trobaràs a la part superior dreta d’aquesta pàgina.

  2. Tengo certificado digital y puedo acceder a varios servicios del estado, excepto a las notificaciones de transito de la Generalitat. Aun os falta mucho …

    1. Hola Janko,

      Decirte que el certificado digital, es uno de los certificados validos para acceder a las notificaciones de transito de la Generalitat, por lo que, si en tu caso no te lo permite, te sugerimos que contactes con nuestro Centro de Atención al Usuario a través del botón “abre una petición” que encontraras en la parte superior derecha de esta misma pagina. Podrás exponer tu incidencia y estarán encantados de poder darte una solución.

      Esperamos haberte ayudado.

  3. Es en el segundo ordenador que lo instalo y no hay manera de pasar de la aceptación “Declaro..”Funciona en todas partes menos en la Gencat intento presentar un solicitud de familia monoparental.

    1. Hola Ana,

      El formulario de solicitud del título de familia monoparental, solo se valida, si has cumplimentado correctamente todos los datos obligatorios y has anexado los documentos obligatorios.En caso de que lo tengas todo correcto, te recomendamos que contactes con nuestro Centro de Atención al Usuario a través de la pestaña “abre una petición” que encontraras en la parte superior derecha de esta misma pagina, estarán encantados de ayudarte!

      Atentamente,

  4. Vull presentar una instancia /Queixa a lÁjuntament de Palafrugell, via Internet, però a la seva web diu que s´han de presentar a l Oficina OAC. Com es pot fer?

    1. Hola Cristina,

      Nosaltres som l’AOC (Consorci Administració Oberta de Catalunya) L’OAC és (oficina d’Atenció Ciutadana) que es troba dins de l’ajuntament, per tant haureu d’anar presencialment a l’Ajuntament de Palafrugell.

      Atentament,

  5. Hola,

    Tinc dues notificacions electròniques i no puc llegir-les perquè el sistema no em valida el DNIe. He provat en canvi amb la web d’ Hisenda o la del banc, i he pogut accedir sense problemes i autenticar-me i signar documents.

    Gràcies,

    1. Hola Àlex,

      No tenim constància de cap incidència amb el DNI-e. Potser ha estat un error puntual de validació del certificat o del servei de notificacions… Ens sap greu no poder-te ajudar però, si veus que et torna a passar, si us plau, fes-nos-ho saber a través del formulari de contacte (botó “Obre una petició” del marge superior dret d’aquesta pàgina). Així podrem seguir el teu cas des de suport i donar-te un número de seguiment.

      Gràcies!

      Suport AOC

  6. MONICA BARGALLO MARTINEZ

    Visc en un lloc on no hi ha cobertura, vull pagar la taxa turística i no he pogut, no és fàcil pel ciutadà, fer aquest tràmit… i ara dilluns hauré de desplaçar-me a Girona a veure si puc solucionar-ho. La meva gestoria m’havia dit que era fàcil, i per això estava confiada, i porto la tarda intentant solucionar-ho… tinc internet per satèl.lit, però no tenim cobertura, heu de pensar que no a tot arreu es poden rebre sms
    però en un lloc com aquest Beget, que no tenim cobertura és impossible… sms no podem rebre.

    1. Hola Monica,

      El tema de la cobertura telefònica, no és competència del Consorci Administració Oberta de Catalunya, en tot cas ho haureu de consultar amb el vostre Ajuntament.

      Atentament,

      Suport AOC

  7. Salus Inversiones y Recuperaciones SL

    Somos una empresa con sede en Madrid, persona Jurídica. Intentamos acceder a las notificaciones con nuestro certificado electrónico y no nos da acceso puesto que indica que no es trata de un certificado de persona física. (La ayuda sale en catalán , la cual no se entiende, no da opción al cambiar el idioma.)

    Si esta plataforma es para empresas, no entendemos porque no podemos acceder con un certificado digital de empresa.

    1. Hola,

      En este caso puedes revisar nuestro Portal de soporte de e-NOTUM para la ciudadanía, ya que nos hablas de notificaciones electrónicas, este portal esta destinado a las empresas y ciudadanía por lo que sí encontraras, la opción de cambiar el idioma.

      Aun así, te sugerimos que si tienes alguna duda alternativa contactes con Nuestro Centro de Atención al usuario a través del botón “abre una petición” que encontraras en la parte superior derecha de esta misma pagina.

      Atentamente,

      Soporte AOC

Fet amb tecnologia digital de DeMomentSomTres