Suport > Quin format ha de tenir...

Quin format ha de tenir la factura electrònica?

El format de la factura electrònica definit per l’Administració General de l’Estat i implantat al servei e.FACT del Consorci AOC és un XML amb una estructura determinada coneguda com facturae.

Actualment, les versions de Facturae acceptades pel servei eFACT, d’acord amb la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d’impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el Sector Públic, són 3.2 i 3.2.1.

Si envieu les factures en un format anterior, aquestes seran rebutjades.

Podeu obtenir més detall de l’esquema del format i versions a la plana: http://www.facturae.es.

Contingut relacionat: Com es pot crear i enviar una factura electrònica?

Aquesta informació ha estat útil?
Sí
NoNo
El 16% l'ha trobat útil (149 vots)
Millora aquest contingut

12 Comentaris

    1. Hola Jose,

      En el teu cas et recomanem que contactis amb el nostre centre d’atenció a l’usuari, a traves del botó “obre una petició” que trobaràs al marge superior dret d’aquesta mateixa pagina. Pots adjuntar l’XML amb informació detallada i ampliada de la teva consulta o dubte, per tal que ho puguin revisar i donar-te una ràpida resolució.

      Atentament,

      Suport AOC

  1. Un desastre i no soluciona el meu problema. El codi d’error que em genera la factura rebutjada no el puc trobar a l’ajuda, per tant no sé que esta fallant.

    1. Hola Nil,

      Si no trobes el codi d’error a la següent FAQ: Principals codis d’error de rebuig tècnic del servei e.FACT? , és per què es tracta d’un avís comercial i per tant hauras de consultar amb l’ens receptor.
      Tanmateix si tens qualsevol dubte adicional , pots contactar amb el nostre centre d’atencio a l’usuari a través del botó “obre una petició” que trobaràs al marge superior dret d’aquesta mateixa pagina.

      Atentament,

      Suport AOC

    1. a mi em passa el mateix, el format XML em surt missatge de “la factura pujada no té el format adeqüat”. L’he enviat directament des de la plataforma B2B que en teoria envia la factura, però quan vaig a consulteu l’estat, no em surt cap enviament.

  2. Bon dia,
    he perdut 3 hores intentant generar una factura a aprtir de les instrucciones d’aquista pagina web i la del Ministeri. He generat la factura en format xml, versió 3.2, També he probat amb la versió 3.2.1. Despres he baixat l’aplicatiu del Ministeri Autofirm per poder signar digitalment la factura. La he signada i he obtingut el fitxer xsig. Posteriorment he anat a la web https://valide.redsara.es/ per validar la signatura del doc xsig. Aparenment tot es correcte. Però, quan intento pujar la factura a la bustia de lluirament m’indica “La factura no té el format adequat”. He verificat, segons vostres instruccions, si el fitxer começa amb , la questió de les J i F per persona juridica i/o fisica, els formats de NIF/CIF… Aparenment tot correcte, pero la bustia no admet el fitxer.
    Total, que es bastan desesperant. Sería molt util que el misstage generic “La factura no té el format adequat” sigui mes explicatiu, sobre tot quan el format, lo que es diu format – xml i xsig – SI que es correcte ja que els fitxer son en aquest format i son generats amb eina que recomeneu – B2B Router – i signades amb la eina oficala del Ministeri Autofirma.
    A banda d’aixo, vostres pagines explicatives de soport son poc clarifcatroies i poc utils. Per donarvos un exemple clar: en la pagina de principals codis d’errors hi ha un link que diu “Valideu la factura i comproveu si el format és correcte o no”. Doncs aquest link porta a una descripció generica que NO dona cap opció de validar un fitxer xml o xsig. Absuradment, ens porta al link de la Ley 25/2013, que evidement no ofereix la validació d’una factura i al link general del Ministeri http://www.facturae.gob.es/Paginas/Index.aspx, o sigui tot de informació general i opertiu, res de validar realment i ajudar a l’usuari per identificar quin es el problema… decepcionant.
    Pot ser que el meu fitxer es incorrecte. També podria ser que la bustia del receptor rebutja el fitxer correcte… o sigui que el problema que tinc es alie a l’AOC. Pero el servei de soport de l’AOC deixa molt que desitjar.
    Fa una mica de vergonya aliena veure tanta xarrameca i tan poca operativitat. Veient el percentatge d’usuaris que han trobat el vostre ajut util (subint menys de 20%!), veig que no soc l’únic que no ho troba util.
    Com ciutada i contribuent, crec que els responsabels d’aquest servei s’haurian de plantejar seriamen que esta passant… o deixar lloc a la gent mes capaç.
    Molt atentament,
    Usuari desesperat

    1. Hola Alex,

      Hem revisat l’enllaç que comentes i aquest ja dirigeix correctament a la plana validació de factures del Ministeri, gràcies per la teva col·laboració. Per revisar l’error de format de la factura, si us plau obre una petició de suport a través de l’opció que trobaràs en el marge superior dret de la pàgina, i podrem revisar el teu cas.

      Atentament,

      Suport AOC

  3. No trobo com enviar de nou la factura ja que ha estat rebutjada per aquest motiu:
    -Falta informar codi expedient en el File Reference, a nivell de línia, tal i com s’informa en la comunicació de l’expedient al pr.
    Prego que ens comenteu com rectificar o com complimentar aquesta informació que ens demana.
    gràcies.

CA ES EN