Suport > Què és l'idCAT Mòbil?

Què és l’idCAT Mòbil?

idCAT Mòbil és el servei d’autenticació d’usuaris i signatura electrònica orientat al ciutadà i basat en l’enviament de paraules de pas d’un sol ús al seu telèfon mòbil que el Consorci AOC ofereix al Sector Públic de Catalunya com a alternativa a l’ús dels certificats digital. L’idCAT Mòbil és un sistema segur i gratuït que no requereix la instal·lació de cap programari ni recordar cap contrasenya.

Les principals característiques d’aquest servei són les següents:

  • Aquest sistema permet als ciutadans, majors de 16 anys, actuar electrònicament davant les administracions públiques catalanes amb un nivell de seguretat mig, d’acord amb el què estableix l’Annex II de l’Esquema Nacional de Seguretat (RD 3/2010). Aquest nivell de seguretat dependrà del procediment utilitzat durant la fase de registre de l’usuari.
  • Ofereix un sistema de signatura ordinària que vincula la identitat del signatari amb un document i en garanteix la integritat.

Les dades d’identitat, contacte electrònic dels ciutadans i ciutadanes usuàries, quedaran registrades a la “Seu electrònica de l’Administració de la Generalitat de Catalunya”, de la qual és titular el Departament de Presidència,  per tal de deixar constància fefaent de la vinculació entre la persona identificada i el seu telèfon mòbil.

Relacionat: diferències entre l’idCAT Mòbil i l’idCAT- Certificat digital

Aquesta informació ha estat útil?
Sí
NoNo
El 82% l'ha trobat útil (937 vots)
Millora aquest contingut

40 Comentaris

  1. Es fatal ek servicio, a tal punto que no he podido acceder a la notificación que me han enviado deberían de hacer la página más práctica y fácil

  2. encuentro inadmisible y fatal que pretendan que el medio habitual de contacto sea el teléfono móvil. Mucha gente no sabe usarlo, no le interesa, no lo tiene. Hay otros conductos más inteligentes. Esta debería ser una opción minimal, no la principal. Vergüenza

    1. Hola Giuseppe,

      El idCAT – SMS es simplemente uno más de les medios de identificación que algunas administraciones públicas ponen al alcance de los ciudadanos. Existen otros como el uso de certificados digitales, las contraseñas o, cómo no, la tramitación presencial.

      Según el tipo de trámite y los requisitos legales, cada entidad decide cuales acepta pero la voluntad es ofrecer el máximo de posibilidades y no lo contrario. En el mismo sentido, como comentas, las personas que no tienen teléfono móvil o no saben usarlo, seguramente tendrán también dificultades en utilizar los otros sistemas telemáticos, por lo que siempre tendrán la opción de realizar los trámites presencialmente, según les reconoce la ley este derecho.

      Esperamos haberte ayudado pero, si quieres tratarlo más en profundidad o reportar-nos una incidencia, puedes contactar con nuestro Centro de Atención al Usuario desde el botón “abre una petición” que encontrarás en la parte superior derecha de esta página.

    1. Hola Susana,

      Para que tu consulta pueda ser tratada debidamente deberás contactar con nuestro Centro de Atención al Usuario, mediante el botón “abre una petición” que encontraras en la parte superior derecha de esta misma pagina.

      Atentamente,

  3. Bon dia,

    Estic donat de alta, en altres ocasions he utilitza satisfactòriament el sistema i ara porto des de dilluns 15/05/17 que no em deixa entrar quan poso la contrasenya que m’envieu.

    funciona el servei?

    Gràcies

    1. Hola Oriol,

      El servei funciona correctament. Per ajudar-te, hauríem de disposar de més informació. Et recomanem contactar amb el Centre d’Atenció l’Usuari, a través del botó “obre una petició” que trobaràs a la part superior dreta d’aquesta mateixa pàgina.

      Atentament,

      Suport AOC

  4. El Codi que em donen no es correspon amb el que em van donar per telèfon: 9/6 02356.
    Volia donar el nom i el DNI de l’acompanyant: xxxxxxxxxxxxxxx
    També volia canviar pel 29 de juny a les 11,:15 o 11:30, en lloc del 13 de juliol a les 11,15
    Per telèfon em van dir que ho resoldria per c/e i no és possible.
    Gràcies

    1. Hola Montserrat,

      Aquest canal és per comentar millores, incidències o suggeriments, i et recomanem no indicar cap dada personal. Les hem eliminat perquè no quedin exposades públicament. Pel que fa al teu comentari, entenem que has demanat a una entitat de registre una cita per fer-te l’idCAT mòbil. És, per tant, amb aquesta entitat de registre amb la què has de contactar. Et suggerim que consultis: Com em puc donar d’alta presencialment a idCAT Mòbil?

      Atentament,

      Suport AOC

  5. He llenado la solicitud de registro en el padrón de la Generalitat para Catalanes en el Extranjero, pero no he podido enviar la forma ya llena, se me pide información que no se de donde obtenerla. Cuento con el número de mi pasaporte Español donde se menciona mi número de registro como residente, pero que mas puedo aportar para validar mi solicitud?

    1. Hola Domingo,

      Entendemos que tu comentario hace referencia a como rellenar el formulario, por lo que tendrás que dirigirte al responsable de este tramite que en este caso, es la Generalitat. Si tienes dudas sobre el idCAT móvil puedes contactar con nuestro Centro de Atención al Usuario, a través del botón “abre una petición” que encontraras en la parte superior derecha de esta misma pagina.

      Atentamente,

      Soporte AOC

  6. ESTÀ MOLT BÉ TOTA LA EXPLICACIÓ QUE ES FA SOBRE QUÈ ÉS, COM FUNCIONA, QUI HO POT FER…. ETC., ETC., ETC.,
    PERÒ NO HI HA MANERA DE FER UN TRÀMIT JA QUE NO TROBO LA MANERA D’ACCEDIR QUAN JA ESTIC DONADA D’ALTA.
    SI ÉS TAN COMPLICAT TROBAR, SIMPLEMENT PER FER EL TRÀMIT, ÉS QUE NO FUNCIONA.

    1. Hola MªJose,

      Nosaltres oferim L’idCAT mòbil com un sistema d’identificació per a fer tràmits, però desprès, és l’organisme responsable de cada tràmit qui decideix quins sistemes accepta. Si tens algun dubte sobre el funcionament de l’IdCAT mòbil pots contactar amb el nostre Centre d’Atenció a l’Usuari a través del botó “obre una petició” que trobaràs a la part superior dreta d’aquesta mateixa pàgina.

      Atentament,

      Suport AOC

  7. he entrado por una pagina en castellano porque no soy de cataluña y me ha remitido a una pagina en exclusiva en catalán, y no encuentro la alternativa de castellano.

    1. Hola Quim.

      l’idCAT mòbil és un servei d’autenticació, no t’has d’instal·lar res ni recordar cap contrasenya, un cop estàs registrat: Com em puc donar d’alta a l’idCAT Mòbil? quan facis algun tràmit que requereixi aquest sistema d’autenticació només hauràs de posar el teu numero de mòbil i t’enviaran una paraula de pas d’un sol ús, per tal de poder continuar amb el tràmit.

      Atentament,

      Suport AOC

    1. Hola Xavier,

      Per tal de fer comprovacions necessitem dades,per això et recomanem que contactis amb el nostre Centre d’Atenció a l’Usuari a través del botó “obre una petició” que trobaràs al marge superior dret d’aquesta mateixa pàgina.
      Els hi hauràs d’indicar les dades que estàs posant a l’alta, així com la captura de pantalla de l’error.

      Atentament,

      Suport AOC

    2. Lo de esta página es un desastre, te desespera. no funciona nunca .- ni con certificado digital ni con contraseña.
      llevo varios días intentando ver una notificación y no hay manera.

      1. Hola Isabel,

        No sabemos si tienes problemas con el alta del idCAT mòbil o bien con el acceso a notificaciones.
        Te adjuntamos las siguientes FAQ’s, esperando que sean de ayuda: Cómo me puedo dar de alta en el idCAT Móvil? y Cómo acceder a la notificación / comunicación que he recibido?
        Si aun así tienes dudas, siempre puedes contactar con nuestro Centro de Atención al Usuario a través del botón “abre una petición” que encontraras en la parte superior derecha de esta misma pagina.

        Atentamente,

        Soporte AOC

  8. Pepy Ayllón i Olivencia

    No m’ha estat útil, perquè fa molts i molts dies i mesos què estic donada d’alta, he entrat en altres ocasions i no he tingut cap problema. Ara no puc
    Pepy Ayllón
    Associació de la Germandat de Jubilats i Pensionistes de Castellar del Vallès ‘

    1. Hola Pepy,

      Pel que indiques, no sabem si falla l’accés amb l’idCAT mòbil o es el tràmit que vols fer, el que no funciona.
      Ens manca informació, per tant, et recomanem contactar amb el nostre Centre d’Atenció a l’Usuari a través del boto “obre una petició” que trobaràs al marge superior dret d’aquesta mateixa pagina.

      Atentament,

      Suport AOC

  9. Es massa complicat, el poguerse registrarse no esta gens clar que es lo que tinc que fer.
    Porfa o teniu que fer mes sencill o no podrem votar!!

    1. Hola Rosa,

      Si tens dificultats amb les gestions del vot, hauràs de consultar amb l’entitat responsable, si la dificultat la trobes amb l’alta de l’idCAT mòbil, trobaràs l’explicació detallada a la següent FAQ: Com em puc donar d’alta a l’idCAT Mòbil?.
      Tanmateix si tens qualsevol dubte addicional, et recomanem que et posis en contacte amb el nostre Centre d’Atenció a l’usuari a través del botó “obre una petició” que trobaràs al marge superior dret d’aquesta mateixa pagina.

      Atentament,

      Suport AOC

  10. Es un total desproposit, intentar fer una instància via el·lectrònica… Heu de revisar els protocols, impossible accedir-hi de manera ràpida i efectiva… No he vist mai un estat de control tan inoportú… Sort que diu que omplenar una instancia es a l’abast de tot-hom…

    Te un caire molt preocupant tot això… recorda als anys 30…? i bigotets petits i quadrats

    1. Hola Pep,

      Si tens cap dubte alhora de crear la instància, hauràs de contactar amb el nostre Centre d’Atenció a l’Usuari a través del botó “obre una petició” que trobaràs al marge superior dret d’aquesta mateixa pàgina, ja que per aquest canal, ens manca informació per tal de poder-te ajudar.

      Atentament,

      Suport AOC

Fet amb tecnologia digital de DeMomentSomTres