Motius d’error al registre d’alta en línia del idCAT Mòbil

El procés de registre en línia és molt senzill però es poden produir situacions en les què no es completi correctament. A continuació tens alguns dels possibles motius:

Error Possibles causes Proposta de solució
Codi de barres de TSI incorrecte Estàs posant el CIP (el codi que apareix al davant de la targeta TSI) o el codi de barres incorrectament
  • Cal introduir el codi de barres que apareix a la cara posterior de la targeta sanitària(TSI) revisant que no falta cap número. Si l’estàs introduint correctament i tot i així et dóna error, contacta amb el teu CAP  o el 061 per obtenir el codi de barres de la TSI que consta actualment a CatSalut.
  • Si abans tenies un NIE/TIE i ara tens un DNI o si abans tenies un passaport i ara tens un NIE/TIE i no has modificat aquesta dada al CatSalut, tingues present que a CatSalut el teu número de TSI no està vinculat al teu nou document.  Et recomanem que vagis o truquis al teu CAP mèdic per tal de saber com modificar aquest document al CatSalut.
Estàs posant el codi de barres del resguard i no el de la targeta
  • Si no disposes de la targeta TSI, no utilitzis el codi del resguard, sol·licita el codi al 061 o al CAP. Nota: haureu de facilitar el codi “CIP” (està format per 4 lletres i 10 números), el qual està informat en el resguard.
  • Si estàs posant el codi obtingut per algun d’aquests canals i tot i així et dóna error, obre una petició de suport adjuntant: fotografia DNI o TIE (cara frontal), el canal pel qual has obtingut el codi TSI, codi CIP, captura de pantalla de les dades que estàs introduint i de l’error que apareix.
Error de número d’afiliació de MUFACE Estàs fent servir la targeta de la mútua (p.e. Adeslas) i no la de MUFACE
  • MUFACE subcontracta el servei d’assistència a altres mútues com pot ser Adeslas. El codi que pugui aparèixer a la targeta no és igual que el que apareix a la targeta de MUFACE on surt el número d’afiliació que es demana. Si l’estàs introduint correctament i tot i així et dóna error, obre una petició de suport adjuntant: fotografia DNI o TIE (cara frontal), fotografia de la targeta de MUFACE, captura de pantalla de les dades que estàs introduint i de l’error que apareix.

Nota: Pots fer servir MUFACE tant si ets el titular com el beneficiari, ara bé, tingués present que el número d’afiliació per ambos serà el mateix i la data d’alta la trobaràs a l’extrem esquerra de la targeta.

+

Error Possibles causes Proposta de solució
El telèfon mòbil està associat a un altre ciutadà El número de telèfon mòbil que estàs indicant ja està donat d’alta a idCAT Mòbil a nom d’un altre ciutadà (cada número es vincula només a una persona).
  • Assegura’t que aquest telèfon mòbil no estigui compartit per diferents membres de la unitat familiar, atès que un telèfon mòbil només pot estar vinculat a una sola persona.
  • Si coneixes a la persona que fa servir el teu número de telèfon demana-li que modifiqui el seu idCAT Mòbil actualitzant el telèfon mòbil per un altre. D’aquesta manera el teu mòbil quedarà alliberat i podràs finalitzar l’alta.
  • Si no coneixes a la persona que està fent servir el teu número de telèfon, pots demanar-nos que alliberem el número tot aportant la documentació que justifica la teva titularitat  seleccionant l’opció “No puc fer l’alta amb el meu número perquè el fa servir algú altre que no sé qui és” en el formulari. Un cop fet el teu telèfon mòbil quedarà alliberat i podràs finalitzar la teva alta.
No he rebut l’SMS amb el codi idcat-sms_missatge No has posat correctament el número de telèfon mòbil.
  • Confirma el número de telèfon i torna-ho a provar
L’operadora de telefonia que envia l’SMS ha registrat alguna incidència.
  • Prova-ho més tard i, si el problema persisteix, consulta la nostra plana web d’Estat de serveis per comprovar si hi ha cap incidència general.
Error Possibles causes Proposta de solució
Document d’identitat oficial incorrecte Estàs posant un número de DNI o TIE i al Catsalut en consta un altre
  • El document d’identitat oficial introduït no correspon amb el que consta a Catsalut. Contacta amb el teu CAP o el 061 per actualitzar el document.
Estàs intentant posar un número de NIE en comptes d’un DNI o una TIE (recorda que TIE i NIE no són el mateix).
Data de caducitat incorrecta No es disposa de la data de caducitat del document amb format (dd/mm/aaaa)
  • Si el teu document d’identitat no té data de caducitat detallant dia/mes/any (XX/XX/any) no es pot validar contra el sistema de verificació de dades, per tant caldrà que sol·licitis l’alta presencialment.

L’alta amb certificat digital pot fer-se amb idCAT Certificat, DNIe o qualsevol altre acceptat per tramitar a la Seu electrònica de l’Administració de la Generalitat de Catalunya. Consulta els requisits

No pots donar-te d’alta amb el certificat digital? Consulta l’alta presencial

T'ha estat útil aquesta informació? NoSí (-3904 puntuación, 7.200 votos)
El 25% l'ha trobat útil (4550 vots)