Motius d’error al registre d’alta en línia del idCAT Mòbil

Possibles errors i com resoldre’ls:

Codi de barres de TSI incorrecte

Revisa que no estiguis posant el codi que apareix al davant de la targeta TSI.

  • Cal introduir el codi de barres que apareix a la cara posterior de la targeta sanitària(TSI) revisant que no falta cap número. Si l’estàs introduint correctament i així i tot et dóna error, contacta amb el teu CAP  o el 061 per obtenir el codi de barres de la TSI que consta actualment a CatSalut.

Nota: Si abans tenies un NIE/TIE i ara tens un DNI o si abans tenies un passaport i ara tens un NIE/TIE i no has modificat aquesta dada al CatSalut, tingues present que a CatSalut el teu número de TSI no està vinculat al teu nou document.  Et recomanem que vagis o truquis al teu CAP mèdic per tal de saber com modificar aquest document al CatSalut.

Revisa que no estiguis posant el codi de barres del resguard

  • Si no disposes de la targeta TSI, no utilitzis el codi del resguard, sol·licita el codi al 061 o al CAP. Si estàs posant el codi obtingut per algun d’aquests canals i així i tot et dona error, obre una petició de suport adjuntant:
    1. Fotografia DNI o TIE (cara frontal)
    2. El canal pel qual has obtingut el codi TSI
    3. Codi CIP
    4. Captura de pantalla de les dades que estàs introduint
    5. Captura de pantalla de l’error que apareix.

Nota: haureu de facilitar el codi “CIP” (està format per 4 lletres i 10 números), el qual està informat en el resguard.

Error de número d’afiliació de MUFACE

Estàs fent servir la targeta de la mútua (p.e. Adeslas) i no la de MUFACE

MUFACE subcontracta el servei d’assistència a altres mútues com pot ser Adeslas. El codi que pugui aparèixer a la targeta no és igual que el que apareix a la targeta de MUFACE on surt el número d’afiliació que es demana. Si l’estàs introduint correctament i així i tot et dóna error, obre una petició de suport adjuntant:

  1. Fotografia DNI o TIE (cara frontal)
  2. Fotografia de la targeta de MUFACE
  3. Captura de pantalla de les dades que estàs introduint
  4. Captura de pantalla de l’error que apareix.

Nota: Pots fer servir MUFACE tant si ets el titular com el beneficiari, ara bé, tingués present que el número d’afiliació per ambos serà el mateix i la data d’alta la trobaràs a l’extrem esquerra de la targeta.

El telèfon mòbil està associat a un altre ciutadà

El número de telèfon mòbil que estàs indicant ja està donat d’alta a idCAT Mòbil a nom d’un altre ciutadà (cada número es vincula només a una persona).

  • Si coneixes a la persona que fa servir el teu número de telèfon:

Li pots demanar que posi el seu propi número i el teu quedarà disponible. És molt fàcil ho pot fer des de casa seguint una de les següents opcions:

  1. Ha d’accedir a Gestiona el teu idCAT Mòbil al botó “Modifica el meu idCAT Mòbil” i s’ha d’identificar amb el seu idCAT Mòbil.
  2. Si no té accés al mòbil però disposa de certificat digital, podrà modificar les dades des de l’Oficina Virtual de Tràmits de la Generalitat.

En cas de no poder utilitzar cap de les opcions anteriors, haurà d’anar presencialment a les Entitats de Registre idCAT Mòbil de la Generalitat de Catalunya (OAC’s de la Generalitat) on podrà fer la modificació de manera immediata, o bé a qualsevol altra Entitat de Registre idCAT on es tramita la sol-licitud per aplicar la modificació. En el següent enllaç trobarà el llistat de les Entitats de Registre.

  • Si no coneixes a la persona que està fent servir el teu número de telèfon:

Pots demanar-nos que desvinculem el mòbil a través del següent formulari seleccionant l’opció “No puc fer l’alta amb el meu número perquè el fa servir algú altre que no sé qui és”.

Un cop fet el teu telèfon mòbil quedarà alliberat i podràs finalitzar la teva alta.

Document d’identitat oficial incorrecte

Estàs posant el DNI o TIE (Targeta d’Identitat de l’Estranger) i al Catsalut en consta un altre

El document d’identitat oficial introduït no correspon amb el que consta a Catsalut. Contacta amb el teu CAP o el 061 per tal de saber com actualitzar el document.

Estàs intentant posar un número de NIE sense suport TIE

Els documents acceptats per fer l’alta online són el DNI o la TIE, ja que disposen de la data de fi de validesa.

Si no en tens, caldrà que sol·licitis l’alta des de casa per videoidentificació o bé presencialment a les Entitats de Registre idCAT Mòbil de la Generalitat de Catalunya (OAC’s de la Generalitat) on podràs fer la modificació de manera immediata, o bé a qualsevol altra Entitat de Registre idCAT on es tramita la sol-licitud per aplicar la modificació. En el següent enllaç trobarà el llistat de les Entitats de Registre.

Data de caducitat incorrecta amb format (dd/mm/aaaa)

No es disposa de la data de caducitat del document amb format (dd/mm/aaaa)

Si el teu document d’identitat no té data de caducitat detallant dia/mes/any (XX/XX/any) el sistema no podrà verificar les teves dades per tal de realitzar l’alta online.

Per tant, caldrà que sol·licitis l’alta des de casa per videoidentificació o bé presencialment a les Entitats de Registre idCAT Mòbil de la Generalitat de Catalunya (OAC’s de la Generalitat) on podràs fer la modificació de manera immediata, o bé a qualsevol altra Entitat de Registre idCAT on es tramita la sol-licitud per aplicar la modificació. En el següent enllaç trobarà el llistat de les Entitats de Registre.

No he rebut l’SMS

En cas que estiguis esperant l’SMS i no arribi passats uns minuts revisa:

Que estiguis posant correctament el número de telèfon mòbil i torna-ho a provar.

En cas que l’estiguis posant correctament:

  1. Consulta la nostra plana web d’Estat de Serveis per comprovar si hi ha una incidència general que afecta la recepció dels SMS.
  2. Revisa que no tinguis bloquejats els SMS d’alguns emissors o que el teu mòbil no disposi d’algun programari de bloqueig de SPAM telefònic.
  3. Afegeix el mòbil 600 12 47 12 a la teva llista de contactes i torna-ho a provar.
  4. Contacta amb la teva operadora de telefonia per tal de verificar que no s’estiguin blocant l’entrada d’SMS del telèfon mòbil 600 12 47 12.

No s’ha presentat un certificat vàlid

 El sistema et permetrà portar a terme l’alta amb certificat sempre que aquest sigui de:

  • Persona física (com poden ser idCAT o e-DNI)
  • Corporatiu de persona física (com la T-CAT o la T-CAT-P)
  • Persona física representant (com els certificats de representant que emet CAMERFIRMA, ANCERT i d’altres Prestadors de Serveis de Certificació)

NOTA: No està permès portar a terme l’alta amb certificats de persona jurídica, ni amb segells electrònics.

Revisa:

  • Si el teu és un certificat en programari, assegurat que el tens ben instal·lat i configurat per tal que sigui accessible des del teu navegador. Consulta les instruccions del teu Prestador de Serveis de Certificació (p.e. idCAT Certificat).
  • Si el teu és un certificat en targeta, o en qualsevol altre tipus de dispositiu criptogràfic, revisa també que el programari del dispositiu (CSP o PKCS#11 i drivers del lector) estigui ben configurat. Consulta les instruccions del teu Prestador de Serveis de Certificació (p.e. T-CAT).

T'ha estat útil aquesta informació? NoSí (-4072 puntuación, 7.664 votos)
El 26% l'ha trobat útil (5014 vots)