Suport > Com es pot consultar l'estat...

Com es pot consultar l’estat d’una factura?

Les administracions adherides al servei e.FACT ofereixen una bústia de lliurament que permet consultar l’estat de la vostra factura. Un cop heu accedit a la bústia de lliurament de l’administració destinatària de la vostra factura, heu d’entrar a la pestanya “Consulta d’estats”.
consulta_estatsAquesta funcionalitat permet la recerca de factures, enviades prèviament, de cara a consultar el seu estat de tramitació, una a una (ara per ara no existeix la possibilitat de consultar, com a emissor, l’estat de totes les factures enviades a un receptor en concret).

Per consultar l’estat d’una factura heu d’informar dels següents camps:

– Número de factura (amb o sense separadors, segons aparegui a la factura)
– Any fiscal de la factura
– NIF/CIF de l’emissor (amb o sense ES, segons aparegui a la factura)
– CIF del receptor (amb o sense ES, segons aparegui a la factura)
– Import de la factura (sense separador de milers)

Atenció! Us recomanem que informeu del contingut exactacte que heu introduit a l’xml. Us passem la correspondència de camps amb el facturae.

  • Número de factura: Facturae/Invoices/Invoice/InvoiceHeader/InvoiceNumber
  • Any fiscal de la factura: Facturae/Invoices/Invoice/InvoiceIssueData/IssueDate (camp amb format, AAAA-MM-DD, informar només l’any “AAAA”)
  • NIF/CIF de l’emissor: Facturae/Parties/SellerParty/SellerParty/TaxIdentification/TaxIdentificationNumber
  • CIF del receptor: Facturae/Parties/SellerParty/BuyerParty/TaxIdentification/TaxIdentificationNumber
  • Import de la factura: FActurae/Batch/TotalAmount/TotalExecutableAmount

Una vegada completats aquests camps i prement el botó “Cerca” es realitza la consulta i es mostra l’històric d’estats pels quals ha passat la factura especificada. D’aquesta manera si la factura s’ha lliurat correctament a l’administració, es detalla, entre d’altres, la informació corresponent al registre d’entrada de la factura.

Per altra banda, també podeu consultar l’estat de la vostra factura a través de l’adreça de correu electrònic que ens indiqueu en el moment d’enviar la factura a través de la bústia de lliurament de l’Administració destinatària. A aquesta adreça s’aniran enviant els canvis d’estat que aquesta factura experimenti.

Atenció! En el cas que no visualitzeu l’estat “Registrada” això indica que la factura no s’ha registrat per l’Administració destinatària. Si la factura no supera la validació de la signatura electrònica o la factura no és acceptada per l’administració per motius comercials, la bústia de lliurament indicarà l’estat de “Rebutjada” i el motiu del rebuig. Així mateix, és responsabilitat de l’emissor de les factures la consulta de l’estat de les mateixes.

Podeu consultar la relació d’estats: Què signifiquen els diferents estats de la factura electrònica que informa la bústia de lliurament?

NOTA: Un cop enviada la factura a l’e.FACT aquesta es carrega de manera immediata a l’aplicació, tot i així, és possible que hagin de passar uns minut fins que aquesta cerca ofereix resultats. Tingueu en compte aquest fet, abans de reenviar la factura donat que en aquest cas, aquesta pot quedar duplicada.

Aquesta informació ha estat útil?
Sí
NoNo
El 30% l'ha trobat útil (53 vots)
Millora aquest contingut

17 Comentaris

  1. Seria necessari un exemple que sempre clarifique més, és a dir es posa punt del número de factura quan es fa la consulta, es posa el VAT o el CIF/NIF sense ES.

    1. Hola Mari Carmen,

      Hem indicat alguns aclariments a cadascun dels criteris de cerca llistats a la FAQ, segons has demanat al teu comentari.

      Moltes Gràcies.

    1. Hola Mª Àngels,

      Hem afegit un apunt a la FAQ a la que has fet referència al teu comentari, indicant que no és possible l’opció de consulta d’estat de factures a l’e.FACT, de la manera que comentes.

      Moltes gràcies per l’aportació.

  2. Enlloc he trobat alguna referència al temps que triguen aquestes institucions a fer aquestes gestions. És a dir, un cop m’apareix l’estat de la factura, com sé quant de temps he d’esperar per a que me la rebutgin o acceptin? Com sé que no s’ha perdut pel camí la meva factura? Quant de temps he d’esperar per iniciar els tràmits de reclamació?
    Gràcies…

    1. Hola Joana,

      Sobre el teu comentari en relació amb el temps que heu d’esperar per poder reclamar un canvi d’estat de la factura, t’informem que l’e.FACT com a punt general d’entrada de factures no defineix cap requisit a l’ens receptor en aquest sentit, donat que el temps estipulat per l’acceptació/pagament d’una factura està basat als procediments interns de cada ens. El que si que es defineix a través de l’aplicació, és el fet que la factura s’hagi de registrar al registre d’entrada de l’ens en un període màxim de 24 hores des del moment en que es tramet.

      Gràcies.

  3. S’hauria de poder fer la consulta d’alguna manera complementaria; jo no trobo la factura enviada ni he rebut l’e-mail de confirmació, no se si ha fallat o l’enviament, l’arxiu, etc. i es la segona vegada que l’envio.

    1. Hola Carles,

      En el teu cas, et recomanem que et posis en contacte amb el nostre Centre d’Atenció a l’usuària, a través del botó “obre una petició” que trobaràs a la part superior dreta d’aquesta mateixa pàgina, allà podràs indicar de manera explícita quin problema tens i estaran encantats d’ajudar-te.

      Atentament,

      Suport AOC

    1. Hola Marta,

      En aquest cas et recomanem que contactis amb el nostre Centre d’Atenció a l’usuari a través de la pestanya”obre una petició” que trobaràs a la part superior dreta d’aquesta mateixa pàgina.

      Atentament,

      Suport AOC

  4. Bona tarda, tot i emplenar tots els camps tal i com s’indica aquí, m’apareix el missatge en vermell de “No hi ha resultats per a la seva consulta ”
    Em podeu indicar què puc fer per consultar l’estat de la factura?
    Gràcies.

  5. Vaig a veure l’estat de les factures que m’han confirmat que han estat enregistrades correctament i em surt No hi ha resultats per a la seva consulta
    Primer Punt: Trobo molt dificultós haver d’omplir tots els camps d’estat factures… amb només el meu cif hauria de trobar totes aquelles factures que he penjat
    Segon Punt: no trobo àgil la manera que teniu per registrar la factura… espero que ho cobrem en el venciment que especifica la factura, ja que sinó generarà prorrogues amb la meva companyia de risc.
    Tercer Punt: quina validesa tinc de que el receptor rep la factura en el moment de que publico la factura?? no rebo cap correu electronic d’aquest registre i seria necessari per tal de confirmar que ja té la factura i que per tant el venciment transcórre correctament.

    Espero resposta d’aquest tema URGENT, ja que vaig demanar per un dubte la setmana i encara espero que em doneu solució.
    gràcies

    1. Hola Elena,

      Et donem resposta als punts consultats:
      Primer punt: Pel que fa a la comprovació de l’estat de les factures, nosaltres no definim quins camps s’han d’omplir, son els camps que s’informen a l’XML que venen defints per el format facturae.
      Segon Punt: pel que fa a l’agilitat de registrar la factura, disposes de diferents mecanismes per a fer-ho.
      A través de la bústia de lliurament
      A través d’un correu electrònic
      A través de solucions gratuïtes
      A través de solucions avançades de facturació electrònica (no gratuïtes)
      A través de l’ús de llibreries en codi obert (APIs) integrades en determinats fabricants/integradors ERP
      A través de xarxes EDI amb connectivitat al servei e.FACT
      Tercer punt: També podeu consultar l’estat de la vostra factura a través de l’adreça de correu electrònic que ens indiqueu en el moment d’enviar la factura a través de la bústia de lliurament de l’Administració destinatària. A aquesta adreça s’aniran enviant els canvis d’estat que aquesta factura experimenti.
      Tanmateix, per tal de poder fer comprovacions, és necessari, que contactis amb el Nostre Centre d’Atenció a l’Usuari a través del botó “obre una petició” que trobaràs al marge superior dret d’aquesta mateixa pàgina.

      Atentament,

      Suport AOC

    1. Hola Rosario,

      Ens sap greu, però no podem ajudar-te, per què no sabem quina pregunta tens, per tant, et recomanem contactar amb el nostre Centre d’Atenció a l’Usuari a traves del botó “obre una petició” que trobaràs al marge superior dret d’aquesta mateixa pàgina.

      Atentament,

      Suport AOC

Fet amb tecnologia digital de DeMomentSomTres