Sol·licitud de l’idCAT

Quina documentació necessito per obtenir l'idCAT?

Qualsevol ciutadà major d'edat que aporti original i fotocòpia del NIF, NIE, DNI d'altres països (països membres de l'acord Schengen) o passaport pot obtenir l'idCAT.

La documentació ha de ser vigent o estar en procés de renovació. En el cas d'aportar el NIE sense fotografia, hauries d'aportar, a més, un altre document oficial en què aparegui la foto, per tal que l'operador pugui fer l'acarament i, d'aquesta manera, garantir que ets tu qui s'ha personat a l'entitat de registre.

Cal tenir en compte que les administracions que permeten fer tràmits telemàtics tenen configurades les seves aplicacions per a permetre la tramitació amb els certificats fets amb NIF i NIE, però no és comú que permetin l'accés amb certificats fets amb passaport o DNI d'altres països. Els tràmits que es poden realitzar amb independència del document acreditatiu del certificat són els que no tenen a veure amb l'administració pública, com la signatura de documents, etc.

Com sol·licito l'idCAT per Internet?

Per obtenir l’idCAT, sempre has d’anar a una Entitat de Registre idCAT per validar la teva identitat (troba la teva clicant aquí). Quan hi vagis et demanaran l’original i fotocòpia del teu document identificatiu.

Ara bé, prèviament, pots sol·licitar-lo per internet per tal que el procés sigui més ràpid. Per fer la sol·licitud, vés a https://www.idcat.cat/idcat/ciutada/solicitud_inici.do.

Tingues en compte que:

  • Les “Dades del certificat” han de ser iguals que al teu document identificatiu
  • No és necessari que les “Dades de contacte” siguin iguals que al teu document identificatiu
  • No és obligatori indicar el telèfon
  • Les “Dades de seguretat” serveixen per tal que puguis suspendre el certificat en cas que sigui necessari
Com sol·licito l'idCAT presencialment?

Per obtenir l’idCAT, sempre has d’anar a una Entitat de Registre idCAT per validar la teva identitat (troba la teva clicant aquí). Quan hi vagis et demanaran l’original i fotocòpia del teu document identificatiu.

Tingues en compte que:

  • És obligatori que indiquis una adreça de correu electrònic. És el correu des del qual podràs enviar correus electrònics signats, al qual rebràs els avisos de caducitat del certificat (60 i 30 dies abans que caduqui) i al qual és possible que rebis alguna comunicació informativa, directament relacionada amb l'ús del certificat, tal com s'explica al Document de compareixença que signaràs quan obtinguis el certificat. En tot cas, el Consorci AOC no fa servir el correu electrònic dels certificats digitals per a l'enviament de publicitat de cap mena.
  • L'adreça física no és una dada que s'inclogui a l'interior del certificat, de manera que no cal que coincideixi amb la del teu document identificatiu. En tot cas, les dades de contacte que s'indiquen en el moment d'obtenir l'idCAT tenen una utilitat merament informativa. El Consorci AOC, per tant, no fa servir la teva adreça física per a cap mena d'enviament.
Com puc obtenir l'idCAT si estic a l'estranger?

Segons estableix La Llei de Signatura Electrònica, per obtenir un certificat reconegut (com és l’idCAT) és necessària la presència física del titular a una oficina d’emissió del certificat.

En el cas de l’idCAT, totes les Entitats de Registre idCAT  estan en territori català. La pròpia llei estableix que l’únic cas en què es pot delegar l’obtenció de l’idCAT, és quan l’usuari fa una sol·licitud i aquesta és validada notarialment.

Fora d’aquest cas, no és possible l’emissió de l’idCAT sense acudir presencialment a una Entitat de Registre idCAT.

Aquesta informació ha estat útil? NoSí
El 71% l'ha trobat útil (168 vots)
Millora aquest contingut

0 Comentaris

Icona d'un globus terraqüi