Renovar certificats digitals T-CAT, T-CAT P o dispositiu

El Consorci AOC envia dos correus electrònics, avisant de la caducitat dels certificats, al titular i al responsable del servei de l’ens que constava en el moment de l’emissió del certificat concret. Aquests correus s’envien els 60 dies previs a la caducitat del certificat i si no s’ha renovat amb les mateixes dades als 30 dies s’envia un nou correu.

Quan es rep el primer d’aquests correus, el certificat ja està en període de renovació i per tant ja es pot sol·licitar un de nou. Aquesta sol·licitud s’ha de realitzar per l’EACAT sempre que sigui possible.

Recordeu:

  1. Que, en el cas que hagueu xifrat algun document, haureu de conservar el certificat antic per poder recuperar el fitxer. O bé, desxifrar els documents amb l’antic i xifrar de nou amb el certificat obtingut.
  2. Que, tant el certificat antic com el nou conviuran amb plenes funcionalitats fins que caduqui l’antic. Per tant, és aconsellable renovar els certificats tan bon punt comencin els darreres 60 dies de vida de l’antic, atès que no cal esperar a que arribi la data de caducitat, i ens assegurarem de no quedar-nos sense certificat (el temps de generació és de fins a 16 dies laborables).

La sol·licitud de renovació es fa a través de la mateixa tramesa d’emissió al Servei de Certificació Digital a EACAT – Tràmits – Prestador Consorci AOC, tal i com es veu a sota:

En aquest sentit, podeu consultar el vídeo de sota:

Aquesta informació ha estat útil?
-4 ratings, 40 votes
-4 ratings, 40 votesNo
El 45% l'ha trobat útil (40 vots)
Millora aquest contingut

20 Comentaris

  1. Elisabet Martin Salgado

    Explicaria els passos a seguir per sol.licitar el pin i puk de la nova targeta, perque cada cop que els haig de renovar i sol.licitar em passo 1/2 hora buscant el cami `per fer-ho dins de la pagina de l’aoc

    1. Hola Eva,

      Hem millorat el contingut de la FAQ afegint els passos a seguir per tal de fer la renovació de la T-CAT

      Gràcies per ajudar-nos a millorar!

      Atentament,

      Suport AOC

    1. Hola Jacob,

      No es pot posar l’enllaç directe, ja que es fa des de EACAT i és necessari identificar-se, per tal d’arribar a l’apartat de renovació.
      Tanmateix a la FAQ teniu la ruta per anar a l’enllaç.

      Atentament,

      Suport AOC

    1. Hola Eduard,

      Com podràs veure en d’altres comentaris, ja ens han fet la petició d’afegir l’enllaç,però no es pot posar l’enllaç directe, ja que es fa des de EACAT i és necessari identificar-se, per tal d’arribar a l’apartat de renovació.
      Si en arribar a l’apartat de renovació et dóna algun error hauràs de contactar amb el nostre Centre d’Atenció a l’Usuari a través del botó “obre una petició” que trobaràs a la part superior dreta d’aquesta mateixa pagina.

      Atentament,

      Suport AOC

    1. Hola Arturo,

      Et recomanem que si tens algun dubte, de com renovar o com fer una sol·licitud d’emissió de certificats a través d’EACAT, contactis amb el nostre Centre d’Atenció a l’Usuari a través del botó “obre una petició” que trobaràs a la part superior dreta d’aquesta mateixa pàgina.

      Atentament,

      Suport AOC

    1. Hola Belén,

      Tal i com indica la FAQ sobre la que fas referència, el link per la renovació el trobaràs dins l’EACAT>tràmits>Consorci AOC>servei de certificació digital>T-CAT: Sol·licitud i renovació de certificats personals o T-CAT: Sol·licitud i renovació de certificats de dispositiu.
      Si tens qualsevol dubte addicional, sempre pots contactar amb el nostre Centre d’Atenció a l’Usuari a través del botó “obre una petició” que trobaràs al marge superior dret d’aquesta mateixa pàgina.

      Atentament,

      Suport AOC

  2. Caldria afegir quan de temps es triga en rebre el nou certificat i sobretot quin és el temps, si n’hi ha, en què l’anterior quedi sense servei perquè s’ha emès el nou, i el nou no es pugui utilitzar perquè no s’ha rebut físicament o no s’ha rebut el pin.

  3. Volia fer una renovació. He posat que es tracta d’una renovació pero en passar de pestanya i tornar, a la casella de renovació posa: NO quan he marcat SÍ. Ho he provat 4 vegades i al final he hagut de tramitar-la com si fos nova i hauria d’avisar, no sé com, que es tracta d’una renovació.
    Anna Garcia

    1. Hola Anna,

      Per a qualsevol comunicació en relació a una sol·licitud tramitada si us plau obre una petició de suport a través de l’opció que trobaràs en el marge superior dret de la pàgina.

      Atentament,

      Suport AOC

CA ES EN