Suport > Què signifiquen els estats de...

Què signifiquen els estats de la e-factura que informa l’e.FACT?

A sota podeu veure els estats pels que pot passar una factura des del moment en que l’envieu al receptor, i que podreu visualitzar a través de la consulta d’estat a la bústia de lliurament. Així com els estats que us seran notificats per correu electrònic com a emissors d’una factura que seran, els estats mínims obligatoris per Llei. En cas de integració o consulta via web/WS, rebreu també els no obligatoris.

Els estats que poden ser transmesos pel receptors, idealment de forma seqüencial i successiva, per cadascuna de les factures dipositades a les Administracions Públiques adherides a e.FACT són els següents:

 

Estat Descripció S’informa a l’emissor aquest estat per correu electrònic?
FACTURA TRAMESA – [a e.FACT] El servei Efact ha posat la factura a disposició dels sistemes informàtics de l’administració receptora i ha passat les validacions automàtiques de eFACT No. No es tracta d’un estat obligatori.
FACTURA REGISTRADA La factura Electrònica ha estat rebuda en el punt general d’entrada de factures e.FACT i ha estat registrada administrativament, proporcionant un nombre de registre al proveïdor. Si.
FACTURA LLIURADA La factura ha estat recollida del Servei eFACT pels sistemes informàtics de l’administració receptora. No. No es tracta d’un estat obligatori.
FACTURA REGISTRADA A RCF La factura electrònica ha estat rebuda i registrada en el registre comptable de factures de l’oficina comptable destinatària. Si.
FACTURA REBUDA A DESTÍ La factura electrònica ha estat rebuda per la unitat gestora de la mateixa. La publicació d’aquest estat no és obligatori. No. No es tracta d’un estat obligatori.
FACTURA CONFORMADA El servei o subministrament associat a la factura ha estat validat. La publicació d’aquest estat no es obligatori. No. No es tracta d’un estat obligatori.
COMPTABILITZADA L’OBLIGACIÓ DE PAGAMENT L’obligació de pagament derivada de la factura ha estat reconeguda. Si.
FACTURA PAGADA
L’obligació de pagament derivada de la factura ha estat realitzat. Si.
FACTURA REBUTJADA La factura ha estat rebutjada. El motiu de rebuig poden ser causes tècniques, que impedeixen el lliurament de la factura a l’usuari (generats automàticament pels sistemes informàtics), o pot ser l’usuari qui rebutgi la factura per motius comercials. Les aplicacions de gestió de facturació electrònica a disposició dels usuaris, han de permetre la generació d’aquest estat, possibilitant a l’usuari l’entrada del motiu de rebuig. Sempre que es produeixi un rebuig, ja sigui per motius tècnics o per l’usuari, s’haurà de generar aquest estat. La publicació d’aquest estat és obligatori sempre que es detecti una incidència amb la factura que impedeixi la seva tramitació.

Si.
FACTURA ANUL·LADA L’oficina comptable o la unitat tramitadora accepten la sol•licitud d’anul•lació de la factura electrònica, presentada pel proveïdor. No. No es tracta d’un estat obligatori.

 

Podeu consultar el detall dels nous estats que s’incorporen al servei a través del següent enllaç.

 

Aquesta informació ha estat útil?
Sí
NoNo
El 66% l'ha trobat útil (44 vots)
Millora aquest contingut

2 Comentaris

    1. Hola Rosa Maria,

      Hem indicat a la FAQ els estats que l’aplicació retorna als correus electrònics d’avís. Els anteriors fan referència als que apareixen en consultar les factures a través de la bústia de lliurament.

      Gràcies per la teva aportació

Fet amb tecnologia digital de DeMomentSomTres