e-FACT Empreses
Suport > e-FACT Empreses > FAQ's > Què significa "Factura rebutjada"? Què...

Què significa “Factura rebutjada”? Què he de fer ara?

Si feu la consulta d’estats i la vostra factura apareix com a “Factura rebutjada”, significa que la factura no continuarà amb el procés de tramitació.

El rebuig pot ser originat per dos motius, comercials o tècnics.

  • Motius comercials:
    • Què ha passat? L’ens receptor de la factura no està d’acord amb el contingut d’aquesta i l’ha rebutjada, indicant el motiu del rebuig. En aquest cas la factura apareixerà com a “Registrada” prèviament.
    • Solució: contacteu amb l’ens al qui li esteu enviant la factura per saber per quin motiu l’ha rebutjada.
  • Motius tècnics:
    • Què ha passat? ha estat la plataforma de factura electrònica que automàticament no ha acceptat la factura.
    • Solució: consulteu els codis d’error per veure quin és l’error i com esmenar-lo.
Aquesta informació ha estat útil?
Sí
NoNo
El 26% l'ha trobat útil (54 vots)
Millora aquest contingut

9 Comentaris

  1. No m’ha estat útil perquè tinc una factura que m’ha estat rebutjada amb el codi d’error HF09 RCF06001 comunicant que algun dels numeros té més de 2 decimals o no és numèric. L’única diferència amb l’anterior factura enviada que va ser acceptada és que té 4 decimals en comptes de 3 al resultat final a pagar de la factura, degut a que l’IVA me l’ha calculat el programa amb 4 decimals. Què haig de fer? Hi ha alguna manera al programa per reduir el nombre de decimals? Gràcies!

    1. Hola Elena,

      Per tal de poder ajudar-te, et recomanem que contactis amb el nostre Centre d’Atenció a l’Usuari a través del botó “obre una petició” que trobaràs a la part superior dreta d’aquesta mateixa pàgina, com més informació els hi donis millor, sinó, ja et demanaran el que creguin necessari per a resoldre el teu dubte.

      Atentament,

      Suport AOC

  2. Me han rehusado la factura, con el código HF09 parece ser que por los decimales, hemos comprobado la misma incluso por el visor de e-factura y esta está correcta, si me pueden informar que es lo que está mal en esta factura???
    Fra. nº 963 de Iberoamericana de Hilados y Tejidos, S.A.

    1. Hola Montse,

      Puedes comprobar si tu factura es correcta, en el siguiente enlace.
      Aun así, te recomendamos que contactes con nuestro Centro de Atención al Usuario a través del botón “abre una petición” que encontraras en el margen superior derecho de esta misma pagina.

      Atentamente,

      Soporte AOC

  3. He rebut un correu dient que la factura estava rebutjada amb aquest text:
    -“El servei e.FACT li comunica que la factura electrònica …, lliurada al destinatari Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural, ha estat rebutjada amb data 05-08-2017 i hora 16:51 pel següent motiu:
    Falta informar codi expedient en el FileReference, a nivell de línia, tal i com s’informa en la comunicació de l’expedient al pr”
    No indica cap codi, per tant no sé qué he de fer.
    Tot seguit, un minut després, envien un altre correu dient:
    “El servei e.FACT li comunica que la factura electrònica … ha estat validada pel destinatari (Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural) amb data 05-08-2017 i hora 16:52”.
    Vistos aquests dos correus, no sé si està o no bé la factura. I si està rebutjada, no sé com he de solucionar-ho, si fer-ne una de nova i tornar-la a enviar o si hi ha algun altre sistema.
    Gràcies

    1. Hola Alexandra,

      Per tal de saber quin error de rebuig tens, pots revisar la següent FAQ: Principals codis d’error de rebuig tècnic del servei e.FACT?
      També pots comprovar l’estat de la teva factura seguint els passos indicats a: Com es pot consultar l’estat d’una factura?

      Tanmateix, si persisteix el teu dubte, sempre pots contactar amb el nostre Centre d’Atenció a l’Usuari a través del botó “obre una petició” que trobaràs al marge superior dret d’aquesta mateixa pàgina.

      Atentament,

      Suport AOC

  4. He enviat una factura creada amb el programa eFACT, com sempre, i he rebut el següent missatge de rebuig:
    El servei e.FACT li comunica que la factura electrònica 007966, lliurada al destinatari CORPORACIÓ SANITÀRIA PARC TAULÍ, ha estat rebutjada amb data 19-09-2017 i hora 15:41 pel següent motiu:

    HF09-Error Orden Ministerial;RCF06004: En las facturas emitidas en euros, alguno de los importes a nivel de factura, excepto los tipos impositivos o los porcentajes a aplicar, tiene más de dos decimales o no es numérico. Se incumple la regla 6b del anexo II de la Orden HAP/1650/2015
    El programa no ha canviat, i fins ara,m algrat que calculava moltes vegades amb més de dos decimals, mai m’havia rebutjat la factura.
    Al programa calcul.la automáticament. ¿Qué he de fer?

    1. Hola Remei,

      Hauràs de Verificar que els camps d’imports, no continguin espais darrera.
      Tanmateix si persisteix el teu dubte sempre pots contactar amb el Nostre Centre d’Atenció a l’usuari a través del botó “obre una petició” que trobaràs al marge superior dret d’aquesta mateixa pàgina.

      Atentament,

      Suport AOC

Fet amb tecnologia digital de DeMomentSomTres