Puc preservar la signatura d’un certificat si aquest ha caducat?

No. Si una signatura està caducada, la signatura és invàlida. Per tant, el Validador respon que no confia en la clau.

Sobre el procediment a seguir per tal de garantir la validesa de la signatura que a dia d’avui és invàlida, destaquem el punt 5 de l’apartat 4 del Procediment de Manteniment de Signatures:
Si la signatura digital és tècnicament invàlida al haver caducat el certificat del signatari i no disposar d’un segell de temps vàlid caldrà:

  • enviar-la a validar en la data al·legada de signatura o en la data de signatura que consti en el document o en aquella data que el responsable de l’aplicació cregui que el mateix ja estava allotjat al sistema. Amb el conjunt de les noves validacions de les signatures que estiguin en aquesta condició es construirà un Índex de Signatures de Documents que llisti els documents i les signatures validades i les relacioni amb les respostes de la plataforma de validació.
  • que una persona responsable del sistema de gestió documental, o bé de la plataforma de tramitació, signi un document, que contindrà l’Índex de Signatures de Documents esmentats fent constar que aquells estaven signats, i les seves signatures eren tècnicament vàlides, en el moment d’ingrés al sistema, aportant com a prova els tiquets de validació. Cada entitat haurà de determinar quina és la persona adequada per signar aquest document”

Per a més informació consulteu el Procediment de Manteniment de signatures:

 

Aquesta informació ha estat útil?
Sí
NoNo
El 0% l'ha trobat útil (2 vots)
Millora aquest contingut

2 Comentaris

    1. Hola Gino,

      Dentro de nuestra pagina web https://www.aoc.cat tenemos dos apartados: administración y ciudadano/empresa, el apartado administración no da opción a traducción por que esta destinado a las administraciones publicas catalanas, pero el de ciudadano/empresa, si que tiene la opción de traducción, en la parte superior de cada pagina.
      Si tienes cualquier duda sobre alguno de nuestros servicios, siempre puedes contactar con nuestro Centro de Atención al Usuario a través del botón “abre una petición” que encontraras en la parte superior derecha de esta misma pagina.

      Atentamente,

      Soporte AOC

CA ES EN