TMAS – Preguntes freqüents

  • Quins ens poden enviar trameses massives a través del servei Tramesa d’informació, escrits i documents tant a destinataris d’administracions com a ciutadans?

Els ens que disposin de permisos del servei Tramesa d’informació, escrits i documents i tinguin actiu el servei e-NOTUM poden enviar trameses també destinades a la ciutadania. La resta d’ens, poden enviar trameses a destinataris de les administracions públiques catalanes que disposin d’accés a EACAT.

 
  • Quins camps són obligatoris per a crear una tramesa per a un ciutadà a través del servei Tramesa d’informació, escrits i documents?

Es pot descarregar la plantilla d’exemple relacionada a aquesta FAQ, on les columnes marcades amb un color més fosc són de contingut obligatòri. La resta han d’existir però no s’han d’emplenar obligatòriament.

  • Quins camps són obligatoris per a crear una tramesa per a una administració a través del servei Tramesa d’informació, escrits i documents?

La primera columna de l’excel ha de contenir el nom CodiINE (escrit d’aquesta manera) i el contingut ha de correspondre obligatòriament als codis INE de 10 dígits dels ens destinataris de la tramesa. Si no es coneix algun dels codis INE es poden consultar a través del següent enllaç: http://municat.gencat.cat/ca/Temes/els-ens-locals-de-catalunya/consulta-de-dades/consulta_dades/

La segona columna de l’excel de destinataris ha de contenir el nom Email (escrit d’aquesta manera). El contingut d’aquesta columna és opcional tot i que la columna ha d’existir.

Com a exemple existeix la plantilla relacionada sobre la que es poden afegir altres columnes en cas necessari.

 

  • En adjuntar l’excel de dades una tramesa massiva del servei Trameses d’informació, escrits i documents, apareix error sobre el contingut del fitxer. Quin pots ser el motiu?

Si en adjuntar el fitxer excel amb les dades d’enviament a una tramesa d’informació, escrits i documents, apareixen errors fent referència a camps incorrectes o mancança de dades, i es comprova que aquestes dades estan informades correctament, el motiu de l’error podria ser que s’ha aprofitat un excel anterior eliminant dades i la codificació del fitxer és incorrecta.

En aquest sentit, la solució seria copiar el contingut vàlid del full i enganxar-ho en un nou full de càlcul. Adjuntant el nou fitxer excel a la tramesa, l’error hauria de desaparèixer.

 

  • Enviant una tramesa massiva a través d’EACAT, apareix una fallida a la pestanya “En espera”. Quin és el motiu?

Si la petició fallida es troba a la pestanya “En espera” del servei Tramesa d’informació, escrits i documents, vol dir que el procés no ha finalitzat. Passats 30 minuts, l’aplicació reintentarà l’enviament. Si després de 5 intents no es pot enviar, apareix a la pestanya “Fallides” i quedarà com “1 no s’ha pogut enviar” al resum que apareix a la part superior esquerra de la pantalla (exemple a sota), llavors l’usuari l’hauria de tornar a enviar.

 
X trameses enviades correctament

X continua en espera.

X no s’han pogut enviar.

Aquesta informació ha estat útil? NoSí
El 44% l'ha trobat útil (16 vots)
Millora aquest contingut

0 Comentaris

Icona d'un globus terraqüi