Motius d’error al procés d’autenticació amb VÀLid

El procés d’autenticació es pot realitzar presentant diverses credencials. Consulta els sistemes d’identificació.
Es tracta d’un procés molt senzill però es poden produir situacions en les què no es completi correctament. A continuació indiquem alguns dels possibles motius:

Errors relacionats amb l’idCAT mòbil

Trobaràs una descripció detallada dels principals problemes al contingut Motius d’error durant l’ús de l’idCAT Mòbil

Errors relacionats amb el certificat digital

Si VÀLid no detecta cap certificat electrònic vàlid, cal que t’asseguris que:

  • Disposes de qualsevol certificat qualificat vigent (no caducat) d’acord amb el Reglament 910/2014 d’Identificació i Serveis de Confiança. Entre ells, el DNI-e o la targeta T-CAT, del personal de les administracions públiques catalanes.
  • Tens el certificat correctament instal·lat al sistema o, en cas de residir en un dispositiu extern (com una clau USB o una targeta criptogràfica), el dispositiu es troba correctament connectat.
  • Has instal·lat les corresponents claus arrel de l’entitat de certificació emissora del teu certificat. Les trobaràs al web de l’emissor del certificat (consulta les claus arrel de l’entitat de certificació AOC).
  • Has instal·lat, si s’escau, correctament el programari associat al certificat. El trobaràs al web de l’emissor del certificat.
  • Has instal·lat correctament el programari del lector de targetes, en cas que estiguis utilitzant un certificat sobre dispositiu criptogràfic (p.e. DNIe). El trobaràs al web del fabricant del dispositiu.

Un cop fetes aquestes comprovacions, cal que tanquis totes les sessions obertes del navegador i tornis a intentar l’accés.

Errors relacionats amb altres sistemes

Actualment hi ha la possibilitat de fer servir el sistema Cl@ve del Gobierno de España.

No disposes de cap mètode d’identificació? Dona’t d’alta a l’idCAT Mòbil!

Aquesta informació ha estat útil? NoSí
El 11% l'ha trobat útil (123 vots)
Close Bitnami banner
Bitnami