Suport > Com accedeixo a una notificació...

Com accedeixo a una notificació electrònica?

Quan un ciutadà o una empresa rep una notificació electrònica, rep un avís per correu-e (obligatori) i per SMS (opcional) per avisar-lo que hi ha una notificació a la seva disposició pendent de consultar. Aquests avisos es rebran sempre que, en el moment de donar el consentiment per rebre notificacions electròniques, s’hagi facilitat una adreça de correu-e (obligatòria) i un número de telèfon mòbil (opcional).

 

Nota: En la imatge es mostra un correu d’una notificació enviada per ser acceptada mitjançant certificat digital de nivell 4.

 

Ambdós avisos inclouen l’enllaç directe a l’accés a la notificació electrònica. Per poder accedir a la notificació però, cal primer identificar-se. El servei e-NOTUM permet accedir amb : contrasenya d’un sol ús *,  idCAT Mòbil ** i certificat digital ***:

Atenció: Si la notificació és accessible només amb certificat, apareixerà directament la pantalla del navegador per escollir un certificat. Si no teniu cap certificat disponible és mostrarà un error indicant “Ho sentim, però hi ha algun error amb el certificat del client presentat per a l’autenticació SSL.” doncs l’aplicació no ha pogut accedir al certificat digital.

Un cop identificat l’usuari, es mostraran unes dades bàsiques abans d’obrir el contingut de la notificació:

Accedint a “Accedeix a la notificació”. Des d’aquesta pantalla el ciutadà o l’empresa es podrà baixar el contingut de la notificació (Acte administratiu) i també el justificant electrònic de validesa, que és el document electrònic que acredita que l’administració li ha practicat la notificació i que li servirà al ciutadà com a prova en cas que li calgui demostrar-ho davant d’un tribunal:

Si en comptes d’accedir a la URL directa de la notificació ho feu accedint a la URL de la bústia de notificacions que teniu a la seu electrònica de cada organisme usuari del servei, us haureu d’identificar de la mateixa manera, i us apareixerà una pàgina prèvia amb el resum de notificacions disponibles en aquell organisme.

Es mostraran totes les notificacions disponibles a l’organisme, ara bé, només seran accessibles aquelles que s’hagin enviat amb el mètode d’accés emprat per l’usuari o un de nivell de seguretat inferior. És a dir, si heu accedit amb paraula de pas o idCAT Mòbil i la notificació ha estat enviada per ser acceptada amb certificat digital aquesta mostrarà un cadenat indicatiu de que aquesta notificació no és accessible amb el mètode emprat. Si s’hi accedeix amb certificat digital de nivell 4 totes les notificacions seran accessibles doncs és el màxim nivell de seguretat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Pel que fa a l’accés amb contrasenya d’un sol ús, aquesta s’ha de sol·licitar a la mateixa pàgina d’accés a les notificacions, en la qual es requereix la identificació. Cal tenir en compte que aquest mètode d’accés no està sempre disponible, ja que dependrà de si l’òrgan que envia la notificació  permet l’accés a les notificacions mitjançant aquest mètode, però en tot cas el ciutadà sempre ho sabrà, perquè estarà indicat en el correu-e d’avís de notificació electrònica si aquest mètode d’accés està disponible o no.

** El registre de L’idCAT Mòbil es pot dur a terme:

Presencialment: davant d’una entitat de registre:Com em puc donar d’alta presencialment a idCAT Mòbil?

Telemàticament: Amb certificat digital reconegut o qualificat. sense certificat digital (només ciutadans i anes amb nacionalitat espanyola)

 

*** Respecte el certificat digital, aquest  pot ser emès pel Consorci AOC, o bé per un altre prestador de Serveis de Certificació. Cal tenir en compte que la notificació pot requerir ser acceptada amb un certificat de nivell 4.  Podeu comprovar si el vostre certificat està reconegut a http://signasuite.aoc.cat/signasuite/inici  i també podreu comprovar el nivell de classificació d’aquest.

És l’administració remitent de la notificació qui decideix el nivell de seguretat amb el qual s’acceptarà aquesta (pel tipus de procediment, per les dades que inclou..).

Aquesta informació ha estat útil?
Sí
NoNo
El 38% l'ha trobat útil (8 vots)
Millora aquest contingut

8 Comentaris

  1. Josep Taronger i Assensi

    És molt i molt enrevessada, oi? Al meu parer caldria que fos molt més simple, la gent veu massa lletres a la pàgina, massa informació i ho deixa córrer.
    Disculpeu si us molesta, però “algú us ho havia de dir”. .

    1. Hola Josep,

      Hem modificat la FAQ aportant captura de pantalla on podràs veure de forma més clara i detallada com accedir a una notificació electònica.

      Gràcies per la teva aportació!

      Atentament,

      Suport AOC

    2. De verdad pareceis hacer a la gente tonta al menos yo me siento asi, no poder abrir una notificacion???? me parece surrealista y me siento fatal en este momento.
      Mañana ire a mi ayuntamiento a decir que soy tonta y que no se abrir la notificacion, me parece vergonzoso y la verdad una cosa tan facil, como seria verificar atraves del telefono o del correo mandar una clave y verificarla y( tachan se abre tu notificacion bieeeeeen).No como ahora hacer tantos pasos, para ver una notificacion que no hay manera de ver , estoy flipando y disgustada aunque e visto que no soy la unica persona con el mismo problema, asi que a ver si intentan subsanar el problema.
      Gracias

      1. Hola Vanessa,

        Por lo que entendemos, no puedes abrir una notificación pero no sabemos por que? no indicas si te aparece algún error.
        Para acceder a las notificaciones tal y como indica la FAQ se ofrecen tres opciones.
        Código de un solo uso,( simplemente se informa móvil o correo electrónico y se recibe el código valido durante 30 minutos)
        Con idCAT mòbil( previamente tienes que estar dada de alta en idCAT mòvil) Cómo me puedo dar de alta en el idCAT Móvil?
        y por ultimo con certifcado diogital (idCAT, DNI-e….)

        Por lo que si alguna de estas opciones te da un error por favor contacta con nuestro centro de atención al usuario a través del botón “abre una petición”, que encontraras en el margen superior derecho de esta misma pagina e indica exactamente que problema tienes.

        Atentamente,

        Soporte AOC

  2. Me han llegado 163 notificaciones, para descárgame los impuestos de los vehículos y tengo que descargármelo uno a uno, en vez de tener la opción de descargártelos juntos…. Alguien puede ayudarme. Gracias.

    1. Hola Raquel,

      El acceso a cada notificación requiere la identificación correspondiente, no hay una opción para descargar todas las notificaciones juntas.

      Atentamente,

      Suport AOC

  3. Hola! Jo he rebut alguna notificació i l’he obert amb l’idCat mòbil, però ara vull tornar a consultar-les i no m’apareixen. S’esborren automàticament les notificacions? Entenc que no hauria de ser així, ja que en paper no et desaparèixen a no ser que les trenquis.

    Gràcies.

    1. Hola Raquel,

      Les notificacions no s’esborren de la bústia, si estàs accedint amb els mateixos mitjans que el primer cop hauries de poder-les visualitzar; per revisar el cas si us plau obre una petició de suport a través de l’opció que trobaràs en el marge superior dret de la pàgina.

      Atentament,

      Suport AOC

CA ES EN