Suport > Com accedeixo a una notificació...

Com accedeixo a una notificació electrònica?

Quan un ciutadà o una empresa rep una notificació electrònica, rep un avís per correu-e (obligatori) i per SMS (opcional) per avisar-lo que hi ha una notificació a la seva disposició pendent de consultar. Aquests avisos es rebran sempre que, en el moment de donar el consentiment per rebre notificacions electròniques, s’hagi facilitat una adreça de correu-e (obligatòria) i un número de telèfon mòbil (opcional).

Ambdós avisos inclouen l’enllaç directe a l’accés a la notificació electrònica. Per poder accedir a la notificació però, cal primer identificar-se. El servei e-NOTUM permet accedir amb  : contrasenya d’un sol ús,  idCAT Mòbil i certificat digital:

Pel que fa a l’accés amb contrasenya d’un sol ús, aquesta s’ha de sol·licitar a la mateixa pàgina d’accés a les notificacions, en la qual es requereix la identificació. Cal tenir en compte que aquest mètode d’accés no està sempre disponible, ja que dependrà de si l’òrgan que envia la notificació  permet l’accés a les notificacions mitjançant aquest mètode, però en tot cas el ciutadà sempre ho sabrà, perquè estarà indicat en el correu-e d’avís de notificació electrònica si aquest mètode d’accés està disponible o no.

El registre de L’idCAT Mòbil es pot dur a terme:

Presencialment: davant d’una entitat de registre :Com em puc donar d’alta presencialment a idCAT Mòbil?

Telemàticament: Amb certificat digital reconegut o qualificat. sense certificat digital (només ciutadans i ciutadanes amb nacionalitat espanyola)

Respecte el certificat digital, aquest  pot ser emès pel Consorci AOC, o bé a través d’un prestador de Serveis de Certificació inclòs llista d’entitats classificades pel Consorci AOC que es pot consultar a web.aoc.cat – Serveis – Identitat i signatura digital-Validador – Pestanya “Classificació Certificats”

Un cop identificat l’usuari, accedeix al contingut de la notificació electrònica. Des d’aquesta pantalla el ciutadà o l’empresa es podrà baixar el contingut de la notificació (Acte administratiu) i també el justificant electrònic de validesa, que és el document electrònic que acredita que l’administració li ha practicat la notificació i que li servirà al ciutadà com a prova en cas que li calgui demostrar-ho davant d’un tribunal:

 

Aquesta informació ha estat útil?
Sí
NoNo
El 50% l'ha trobat útil (4 vots)
Millora aquest contingut

2 Comentaris

  1. Josep Taronger i Assensi

    És molt i molt enrevessada, oi? Al meu parer caldria que fos molt més simple, la gent veu massa lletres a la pàgina, massa informació i ho deixa córrer.
    Disculpeu si us molesta, però “algú us ho havia de dir”. .

    1. Hola Josep,

      Hem modificat la FAQ aportant captura de pantalla on podràs veure de forma més clara i detallada com accedir a una notificació electònica.

      Gràcies per la teva aportació!

      Atentament,

      Suport AOC

Fet amb tecnologia digital de DeMomentSomTres