Error l’Usuari no existeix o no està activat

Quan en accedir al Portasignatures, apareix l’error “L’usuari no existeix o no està activat” el principal motiu és que l’usuari no ha estat donat d’alta a l’eina, tot i així, hi ha algunes casuístiques a tenir en compte que us expliquem a continuació.

  • L’usuari ha rebut un e-mail per signar una petició: El fet d’haver rebut un e-mail per signar al Portasignatures no implica necessàriament que l’usuari estigui donat d’alta. Revisa si en el e-mail rebut hi ha una frase indicant “Aquest flux li ha estat enviat com usuari extern i només hi podrà accedir des d’aquest correu”.

En aquest cas, tal com indica el missatge, només pots accedir a la signatura de la petició des de l’enllaç a la mateixa que es troba en el correu electrònic. 

  • Usuari no donat d’alta: Cal tenir en compte que per tal de poder accedir al Portasignatures des de l’apartat Aplicacions d’EACAT , és imprescindible ser usuari de l’eina, si no has rebut un correu informant-te de l’alta i si no tens constància que des de la teva organització hagin sol·licitat que siguis usuari, molt possiblement és que no estàs donat d’alta.

Si és el teu cas, simplement cal que des de la teva organització es sol·liciti la teva alta a l’AOC seguint les instruccions del contingut Alta al servei Portasignatures de l’AOC

  • Usuari donat d’alta, però amb dades errònies: Si has rebut el correu d’alta, però no pots accedir amb el teu certificat digital, molt probablement en algun punt de la gestió de l’alta de l’usuari hagi hagut algun error amb el teu DNI. 

Si saps que estàs donat d’alta, però no pots accedir-hi, contacta amb nosaltres  i revisarem el teu cas. Si la teva organització ha sol·licitat l’alta amb un DNI incorrecte, caldrà que sol·liciti novament l’alta. 

  • El DNI inclòs en el certificat emprat és incorrecte: Altre error, poc comú, però que podria passar, és que el DNI que conté el certificat no sigui el correcte. Pots revisar quin és el DNI contingut en el certificat accedint a les opcions de certificats del teu navegador i en les propietats del certificat concret podràs veure aquesta dada.

En aquest cas, hauràs de solucionar el problema amb el certificat per poder accedir al Portasignatures.  Si és una T-CAT del Consorci AOC, cal que contactis amb el Responsable del servei de certificació digital del teu ens per tal que et revoquin el certificat i en sol·licitin una nova emissió.

T'ha estat útil aquesta informació? NoSí (Ninguna valoración todavía)
No hi ha valoracions d'aquesta FAQ