Com és el procés d’identificació amb idCAT Mòbil?

 

NOTA: prèviament al procés d’identificació cal estar registrat a la pagina idCATmobil

El procés es el següent:

  1. Una aplicació usuària demana al Servei idCAT Mòbil que autentiqui la identitat d’un ciutadà.
  2. El Servei idCAT Mòbil demana al ciutadà que introdueixi el seu NIF i el seu número de telèfon mòbil.idCAT-SMS_login
  3. El sistema valida si l’usuari està donat d’alta al registre d’usuaris verificant la informació facilitada (NIF i número de mòbil) .
  4. Si l’operació de validació és correcta, s’envia un missatge al telèfon mòbil (SMS) amb una paraula de pas d’un sol ús que només es podrà utilitzar en l’àmbit de la sol·licitud o servei associat i una validesa temporal delimitada de 30 minuts des del moment de la petició.
  5. El Servei idCAT Mòbil demanarà al ciutadà que introdueixi aquesta paraula de pas per tal d’autenticar la seva identitat.
    idcat_SMS_pas 2
  6. Si la paraula de pas introduïda és correcta, el sistema donarà accés a l’aplicació usuària, o permetrà la generació d’una signatura electrònica ordinària.
  7. El Servei guardarà i permetrà consultar les evidències associades a tot el procés, donant garanties de l’autenticitat de la identitat autenticada. Aquestes evidències es descriuen a la documentació tècnica del servei.

Les aplicacions i pagines web poden emprar el sistema idCAT Mòbil com a mecanisme de signatura, que vincula els actes d’identificació portats a terme als documents signats. És un mecanisme alternatiu a l’ús dels certificats digitals.

Les signatures electròniques produïdes tenen valor legal, i són adients per actuacions amb un nivell de seguretat mig.

Aquesta informació ha estat útil?
Sí
NoNo
El 57% l'ha trobat útil (75 vots)
Millora aquest contingut

16 Comentaris

  1. Josep Cornudella Defis

    Hola.
    El concepte que se m’escapa és “aplicacions usuàries”.
    No l’entenc.
    Gràcies, en tot cas, per les explicacions.
    Josep Cornudella

    1. Hola Josep,

      Quan ens referim a aplicacions usuàries, ens referim a les planes que fan servir l’idCATmòbil per tal d’identificar-se, fer algun tràmit o bé signar, l’idCATmòbil per si sol, no té cap funcionalitat, serveix com a mètode d’identificació a través de les aplicacions que tenen aquesta opció.

      Esperem haver-te ajudat!

      Atentament,

      Suport AOC

    1. Hola Juanjo,

      L’ATRI, és un aplicatiu propi de la Generalitat de Catalunya, per tant des del Consorci AOC no et podem ajudar.

      Atentament,

      Suport AOC

    1. Hola Agustí.

      Us informem que s’ha detectat una incidència a dia 14/12/2017 en l’enviament dels SMS. Això té una afectació per l’enviament dels missatges dels serveis l’e-TRAM ciutadà, paraules de pas e-NOTUM i sms VÀLid.
      S’està tractant el cas amb el proveïdor dels serveis dels SMS.

      Atentament,

      Suport AOC

    1. Hola Alba,

      Per a tractar aquest dubte, et recomanem contactar amb el Centre d’Atenció a l’usuari, a través del botó “obre una petició” que trobaràs al marge superior dret d’aquesta mateixa pagina, per tal que puguin fer comprovacions.

      Tanmateix, aprofitem per a comentar-te que aquest canal és per a fer propostes de millora o suggeriments

      Atentament,

      Suport AOC

        1. Hola Mariona,

          Si l’error t’apareix en fer ús de l’idCAT Mòbil, per revisar el cas si us plau obre una petició de suport a través de l’opció que trobaràs en el marge superior dret de la pàgina.

          Atentament,

          Suport AOC

  2. Tinc 85 anys i no estic a l’alçada d’aquesta mecànica i no trobo manera de fer-me entendre parlant amb alguna persona. La electrònica em talla qualsevol diàleg com a estat el normal fins ara. Ajudeu-me.
    Albert Roma 14 de març de 2018

    1. Hola Albert,

      Pots contactar directament amb el nostre centre d’atenció a l’usuari a través dels telèfons de contacte que trobaràs en aquest enllaç. També pots obrir una petició de suport a través de l’opció que trobaràs en el marge superior dret de la pàgina.

      Atentament,

      Suport AOC

  3. Vui fer pagament de IVTM i no soc resident al estat espanyol. No tinc mobil espanyol. Com es fa per pagar?
    Tampoc puc desplaçarme per a fer cap tràmit presencial. Haurieu de facilitar els pagaments i no tanta identificació innecessaria per pagar tributs.

  4. Hola.
    E fet tots al pasus necesaris per la solicitud d’alta al idCAT-Mòvil, pero no se com antra ja que no ting cap aplicaciò, ni al movil ni alurdinado de taula, esperu que amb puguin cuntasta i suluciunarme al problema, gracias.
    Una saslutacio.

    1. Hola Pere,

      Si ja estàs donat d’alta a idCAT Mòbil, per fer-lo servir només has d’accedir al tràmit telemàtic que vulguis realitzar, i si aquest permet autenticar-te amb idCAT Mòbil, podràs introduir les teves dades i rebràs una clau al mòbil que et permetrà accedir al tràmit. Si tens qualsevol problema si us plau obre una petició de suport a través de l’opció que trobaràs en el marge superior dret de la pàgina.

      Atentament,

      Suport AOC

CA ES EN