- Notificació electrònica
Notificacions administratives multicanal: en paper i en electrònic
El Consorci AOC està ultimant els detalls d’una nova funcionalitat d’e-NOTUM que és la tramitació atesa en la visualització i obertura de les notificacions electròniques.
La tramitació atesa permetrà als empleats públics habilitats consultar i obrir una notificació electrònica en nom de la persona interessada, amb la seva autorització prèvia. D’aquesta manera s’avançarà en la transformació digital de les nostres organitzacions sense deixar endarrere a la ciutadania, lluitant contra la bretxa digital i fomentant una administració inclusiva, garantint a la ciutadania el seu dret a relacionar-se digitalment amb l’administració, gràcies a la possibilitat d’anar presencialment a una oficina d’atenció ciutadana (OAC) i recollir una notificació electrònica.
Quins són els casos d’ús?
Una persona física (PF) compareix a una OAC i demana l’accés a una notificació concreta (tramitació atesa) o bé, l’empleat públic és coneixedor que aquesta PF té una notificació pendent d’accedir (compareixença espontània).
Més endavant s’abordarà la casuística que una PF representant d’una persona jurídica (PJ) comparegui a una OAC i l’empleat públic és coneixedor que la PJ té una notificació pendent d’accedir (pendent que aquesta representació es pugui recollir correctament a les evidències).
Com recollim l’autorització o consentiment?
L’empleat públic haurà de demanar que la PF ompli i signi l’autorització per l’obertura de la notificació, tant en el cas de tramitació atesa com en el cas de compareixença espontània i l’haurà d’entrar al registre d’entrada de l’organisme. Des de l’AOC s’han elaborat una proposta de model d’autorització.
Com funciona l’operativa?
L’empleat públic (amb un certificat de treballador o d’empleat públic), i disposant del rol de funcionari habilitat amb capacitat d’assistència, haurà d’accedir al portal de ciutadania e-NOTUM de l’ens en qüestió.
e-NOTUM, en comprovar les credencials, li permetrà accedir amb el rol de funcionari habilitat, prestant assistència a la PF compareixent.
L’empleat públic haurà d’identificar el NIF/NIE de la PF compareixent o bé, el NIF/VAT de la PJ a la que representa, així com el número del registre d’entrada de l’autorització.
En prémer “Acceptar”, e-NOTUM comprovarà credencials i l’empleat accedirà a la notificació concreta (si no s’informa d’id concret de la notificació, s’accedirà a la bústia filtrant per l’ens).
Quines evidències del procediment tenim?
En accedir a la notificació, a les evidències s’informarà de les dades de l’empleat públic habilitat així com del registre d’entrada de l’autorització; també constaran les dades del destinatari de la notificació i del compareixent. Podeu consultar un exemple d’evidència.