Jornada sobre la Llei de simplificació de l’activitat administrativa

Data/Hora
05/11/2015
9:00 - 18:00

Localització
Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada


Presentació
El 13 d’agost de 2015 va entrar en vigor la Llei 16/2015, de 21 de juliol, de simplificació de l’activitat administrativa de l’Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d’impuls de l’activitat econòmica que té per objectiu reduir els tràmits, incrementar la transparència i la simplicitat dels procediments i eliminar el temps per iniciar una activitat.

La Llei regula un canvi de model en la relació entre l’Administració i les empreses basat en la confiança en l’empresariat i en la reducció de les barreres administratives, i estableix com a règims generals d’intervenció la comunicació prèvia i la declaració responsable.

Objectius
Donar a conèixer l’impacte d’aquesta normativa en les diferents administracions i, més concretament, saber com afectarà la regulació de les activitats econòmiques.

Destinataris
Personal directiu, comandaments, personal tècnic de les administracions públiques catalanes i altres persones amb responsabilitat o vinculades a la regulació i tramitació de les activitats econòmiques.

Programa
8.45 h Acreditacions

9.00 h Presentació

  • Meritxell Masó, directora de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya
  • Xavier Gibert, secretari general del Departament d’Empresa i Ocupació

9.30-10.30 h Marc general de la Llei

  • Coordinadora: M. Dolors Feliu, directora general de Serveis Consultius i Coordinació Jurídica del Departament de la Presidència
  • Ponents: –Aranzazu Colom, advocada del Gabinet Jurídic del Departament de la Presidència.
    -Anna Merino, responsable de Millora de la Regulació Econòmica i d’Ajuts d’Estat del Departament d’Economia i Coneixement

11.00-12.30 h Taula rodona: Regulació de les activitats econòmiques

  • Coordinadora: Belén Tascón, responsable de Programació de la DG d’Indústria, Departament d’Empresa i Ocupació
  • Ponents: –Susana Martínez, directora dels Serveis Jurídics de la Diputació de Barcelona
    Joan Gallart, cap del Servei de Prevenció de Bombers de la Generalitat de Catalunya
    Jordi Foz, subdirector general de Costes i Acció Territorial del Departament de Territori i Sostenibilitat
    Jaume Usall, tècnic municipal de l’Ajuntament de Castellar del Vallès

12.30-14.00 h Taula rodona: Finestreta única empresarial: model de relació amb les empreses i recursos a disposició de les empreses i ajuntaments

  • Coordinadora: Cristina Pruñonosa, gerent de l’Oficina de Gestió Empresarial del Departament d’Empresa i Ocupació
  • Ponents: –Dolors Triviño, responsable de Qualitat i Processos de l’Oficina de Gestió de Gestió Empresarial, Departament d’Empresa i Ocupació
    Ferran Farriol, cap de Projectes Organitzatius del Consorci AOC

15.30-16.15 h Taula rodona: El què, el perquè i el com del control ex post

  • Coordinador: Xavier Bernadí, director de l’Oficina per al Desenvolupament de l’Autogovern, Departament de Governació i Relacions Institucionals
  • Ponents: –Narcís Mir, enginyer industrial per l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona
    Isabel Alonso, cap de l’Oficina d’Activitats de l’Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona

16.15-17.30 h Taula rodona: Valoració de l’impacte de la Llei en l’àmbit local, empresarial i professional

  • Coordinadora: –Consol Cervera, responsable de Coordinació i Seguiment de Projectes Estratègics, Departament d’Empresa i Ocupació
  • Ponents: –Marc Pifarré, secretari general de l’Associació Catalana de Municipis i Comarques
    Juan Ignacio Soto, secretari general de la Federació de Municipis de Catalunya
    Pere Casals, president de la Cambra de Comerç de Manresa
    Jordi Artiga, enginyer tècnic municipal de l’Ajuntament de Castellbisbal i secretari del Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona

17.30-17.45 h Cloenda

  • Francesc Esteve, secretari general del Departament de Governació i Relacions Institucionals

16 Comentaris

  1. Xavier Isern i Abadia Administrador-Gerent Fundació ICRPC

    Benvolguts,

    Desitjo inscriure’m a les jornades del proper dia 5, però em surt error a l’enllaç de la inscripció.

    Moltes gràcies i salutacions,

  2. M’ha passat el mateix. Em vaig intentar apuntar ahir i ha estat impossible. Quantes places hi havia? Podria venir igualment per si hi ha alguna baixa?. Al ser una jornada gratuïta….

    1. Benvolguda Imma,

      en principi no hi ha prevista cap altra jornada. Però vist l’interès que ha despertat aquesta, ho traslladarem al comité d’organització.

      Salutacions

Deixa un comentari a EVA GARCIA VILÀ

Feu clic aquí per cancel·lar la resposta.

XHTML: Pots utilitzar aquestes etiquetes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Connectem

La selecció de l'actualitat d'Administració Oberta a la vostra safata.

  • Aquest camp només és per validació i no s'ha de modificar.
CA ES EN