Jornada Innova.doc_18: “Sinergies col·laboratives en el desplegament de l’e-Administració”

Mapa no disponible

Data/Hora
29/10/2018
9:00 - 15:00

Localització
CaixaForum Barcelona


Les nostres administracions es troben en ple procés de transformació digital. Aquesta transformació, pel que fa a la gestió de documents, ha tingut com a factor impulsor l’obligació establerta per la Llei 39/2015 de tramitar els procediments administratius íntegrament per mitjans electrònics i a l’arxiu electrònic dels expedients un cop finalitzat el procediment.

La digitalització dels procediments administratius està generant canvis  a nivells organitzatius, tecnològics, metodològics etc. que estan obrint nous espais de col·laboració interinstitucional. Així mateix, en el si de cada institució s’estan produint fòrmules de cooperació innovadores on cadascuna de les unitats aporta coneixement i expertesa (tecnologia, gestió documental, transparència, seguretat de la informació, protecció de dades, etc.) amb la finalitat d’aconseguir la completa digitalització dels procediments i per tant de la mateixa Administració.

En aquesta edició d’Innova.doc us oferim un conjunt d’experiències i iniciatives que, sense ser un recull exhaustiu del que està succeint a Catalunya, creiem que són una bona mostra de l’actual escenari de col·laboració en el context de l’e-administració. Addicionalment, la conferència marc tractarà sobre la política de gestió documental del Govern de Portugal que ens pot servir com a una referència internacional de com un govern ha incorporat la gestió de documents en un marc més ampli de polítiques públiques d’administració electrònica.

Programa

9-9:15 h Recepció dels assistents

9:15-9:30 h Inauguració de la jornada a càrrec de Laura Borràs i Castanyer, Honorable Consellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya

9:30-10:15 h Polítiques i pràctiques de gestió de documents electrònics per a la transformació digital de l’Administració a Portugal, a càrrec de Pedro Penteado, director de los Serviços de Arquivística e Normalização da Direção-Geral do Livro, dos Arquivos e das Bibliotecas (DGLAB) del Govern de Portugal

Bloc d’estàndards / metodologia

10:15-10:35 h –La normalització de l’entorn en gestió documental: novetats post ISO 30300, a càrrec d’Anahí Casadesús, Coordinadora de Titulació Arxivística i Gestió de Documents. Escola Superior d’Arxivística i Gestió de Documents (ESAGED)

10:35-10:55 h – La implantació de ISO 30301 en un Sistema de gestió integrat (SGI). Experiència pràctica a l’Ajuntament de Sant Cugat, a càrrec de Francesc Giménez, Tècnic gestió documental i arxiu de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès

11:00-11:30h Pausa-cafè

Bloc col·laboració
11:30-11:50 h – Back Office de la transparència: impossible sense gestió documental, a càrrec de Montserrat Garcia, professora i investigadora en els Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació. Universitat Oberta de Catalunya

11:50-12:10 h – Les plataformes tecnològiques del quadre de classificació i del gestor documental DOCUdG_e_f: Exemples i realitat de projectes col·laboratius i compartits de les universitats públiques de Catalunya en matèria de gestió documental i arxius, a càrrec de

  • Salvador Bramón, cap de Desenvolupament de Projectes Informàtics. Universitat de Girona
  • Miquel Casademont, cap de la Unitat de Gestió Documental, Arxiu i Registre. Universitat de Girona

12:10-12:30 – QdCAC: Aplica’l o no, però no dubtis. Grup de Treball del model de Quadre de Classificació de la documentació municipal i dels consells comarcals, a càrrec de

  • Salvador Cabré, Director de l’Arxiu Comarcal de l’Alt Camp. Departament de Cultura
  • Anna de la Fragua, Unitat de Gestió del Coneixement i Qualitat. Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

12:30-12:50 – Interoperabilitat a l’administració local mitjançant el Sistema d’Informació Administrativa (SIA). Grup de Treball de la FEMP per a la creació d’un vocabulari de funcions comunes de l’Administració Local, a càrrec de Julio Cerdá, jefe de Gestión de Información y Transformación Digital. Ayuntamiento de Arganda del Rey

12:50-13:00 – Pausa

Bloc Projectes de gestió documental

13:00-13:30 – El Pla director del document electrònic com a punt de partida de la transformació digital, a càrrec de Dolors González. Tècnica de l’Arxiu Històric Municipal. Ajuntament de Mollet del Vallès

13:30-14:00 – eArxiu: la gestió documental integral, a càrrec de

  • Gemma Bayó, cap del Servei de Gestió Documental. Direcció del Sistema Municipal d’Arxius. Ajuntament de Barcelona
  • Gorka Corfiño. Direcció del Sistema Municipal d’Arxius. Ajuntament de Barcelona

14:00-14:30 – La transversalitat del projecte ARESTA. Gestió documental a l’Administració de la Generalitat de Catalunya, a càrrec de

  • Illana Giner, responsable d’Estudis. Oficina de Processos i Administració Electrònica. Departament de Polítiques Digitals i Administració pública
  • Jaume Sardà, cap de la Secció d’Innovació Tecnològica i Gestió Documental. Direcció General del Patrimoni Cultural. Departament de Cultura

14:30 – Cloenda, a càrrec de la Sra. Elsa Ibar i Torras, Directora General del Patrimoni Cultural. Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya

Dia i hora: 29 d’octubre de 9h a 15h

Lloc: Auditori de Caixafòrum Barcelona. Av. Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8. 08038 Barcelona

Inscripcions: Cal enviar un correu electrònic a innovadoc.cultura@gencat.cat indicant les dades següents: nom i cognom, institució o empresa, responsabilitat dins l’ens, si sou alumnes de quina universitat i quins estudis esteu cursant

0 Comentaris

Deixa un comentari

XHTML: Pots utilitzar aquestes etiquetes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Connectem

La selecció de l'actualitat d'Administració Oberta a la vostra safata.

  • Aquest camp només és per validació i no s'ha de modificar.
CA ES EN